Byggahus.se

Robomow RS 630

227k läst  616 svar

1. J
    Medlem Nivå 1
    Jag gör typ 6 likadana drag med vinkelslipen på varje knivegg. Bör kanske göra en propellerbalanserare senare ...
    Man kan inte slipa dem hur länge som helst för efter ett tag blir diametern för liten så att en grässträng lämnas mellan knivarna.

Mina klippmotorer börjar dock få slitna lager. Är det någon som har lyckats renovera klippmotorerna?

2. C
    Husägare Nivå 2
    Hej!
    Tack för tipset! Tog du loss alla kopplingar, även på moderkortet alltså?

Jag hade en rejäl torkning i källaren under helgen och mer därtill, där jag även gjorde en grovrengöring efter att ha lyft av huv och stötfångare. Hade en hel del fukt på de flesta ställen, bl.a. under batteriet och även litegrann inne under kåpan för frontkortet, vilket ju kändes mindre bra. Skönt att få det urtorkat och rengjort iaf. Efter ett antal dagars efterföljande torkning funkade allt fint igen men nu ikväll, efter 3 dagar med regn är problemen tillbaka. Fruktansvärt tröttsamt. Nu står den på tork i källaren igen. Verkligen dags att bygga ett hus åt den nu, det borde jag väl förstås ha gjort för längesen, med facit i hand.

En sak som jag upptäckte när jag tog av kåpan till frontkortet var att packningen såg ut att vara ofullständig. Se bifogad bild nedan. Är det någon som kan bekräfta att så är fallet. Den borde väl sträcka sig runt hela kåpan?

Precis som Johan_F skriver, så har mina klippmotorer också börjat låta ganska illa på senare tid. Någon som fixat till sina, enligt Johans tidigare fråga? Om inte det är så lätt, är det helt kört att gå över från motorer med kolborst till kolfria? Olika anslutningar eller drivs de olika vis?

För några år sen fick jag en felkod som tydde på att klippmotorerna gav störningar ifrån sig, som kabelsensorerna kände av. Det var dock 2 år sedan nu och det försvann sedan av sig själv, innan jag hann vidta åtgärder. Någon som har koll på om det kan finnas en logisk koppling mellan fukten och gnistbildning i klippmotorerna?

Att skruvstädet var från Biltema stämde mycket bra. Bra köp och har redan hunnit använda det till fler saker :)

Bevaka ämnet och häng med när det uppdateras.
Bevaka