10 677 läst ·
60 svar
11k läst
60 svar
Rob 600 avviker från guidekabel
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Installerade en Hva 105’a, skippade Guiden för tomten är liten, men den hittade aldrig tillbaka, lampan blinkade, denna måste också ha guide..
Ja nånstans läste jag (kanske var här) att denna rob600 och hva 105 är samma maskin under skalet. Nu är ny guide utlagd och väntar på att den ska ladda sig för den hade ju naturligtvis tömt hela batteriet medans den letade idag.H Husqvarna220Ac skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Och du har även 100kontakt mellan guiden och begränsningsslingan? Jag hade en dålig skarv som hade glidit isär när de grävde på tomten, följde med kabelsökaren, då vart signalen svagare och svagare, var precis skarven mellan Beg.slingan/guiden..
För att guiden från stationen får väl spänning från beg.linan?
För att guiden från stationen får väl spänning från beg.linan?
Det lyser grön på laddaren så fort jag ansluter guiden och när den kalibrerar så följer den 100% igt. Men när den ska tillbaka funkar det inte alls. Ny kabel. Nya anslutningar, den hittar guiden och följer en bit, sen sticker den. Filmade en snutt nu. Får jag inte iordning på detta snart slänger jag skiten och tar fram klippon igen! Trodde såna här var till för att man skulle slippa tillbringa en massa tid på gräsmattan
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Den verkar tappa signalen, man ser hur den söker, jäkligt märkligt!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 182 inlägg
Nej, yttäckningen kan inte påverka returresan.