Min kunskap gällande el/nätverk är begränsad. Idag fick jag en ny elmätare (Itron NIC 513-0403) installerad och har tidigare förstått att från HAN-porten kan man koppla in utrustning som möjliggör avläsning av elanvändning i realtid.
Såg att Tibber har en sådan mätare (https://tibber.com/se/store/produkt/pulse?q=pulse&ref=se/smart-styrning/smarta-hem). Problemet är bara att Pulse använder sig av rj45 kontakt och den nya elmätaren som nu sitter i skåpet har rj12.

Började söka efter adaptrar och hittade på Ebay en adapter som går från hona rj45 till hane rj12. Men fungerar det att sätta en sådan?
 
  • Gilla
BTott
  • Laddar…
Ok, tack för era svar. Kikar in i tråden som hänvisas till.
 
Super!! Tusen tack för tipset.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.