Vi hade först Lexcom Modularjac DPM Kat6, som har samma färgmärkning. Men dom är svarta och vi har vita Renova ytter datauttag, så vi ville ha något mindre diskret. Vi hittade Lexcom Modularjack Home WB som är silverfärgad. Nu fick vi hem dom och upptäcker att det är helt annat färgkodning, som då inte stämmer överens med kablarnas färgmärkning.

Gällande namnet är det "Home WB" som skiljer, är det något annat system?

Någon som vet om det finns vita RJ56 Kat6 Lexcom med samma färgmärkning som den svarta på bilden?

2013-09-07 09.48.30-1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lexcom home verkar vara ett eget system för hemnätverk vad jag kan se. Däremot ser ju båda uttagen nästan likadana ut(förrutom färg då). Om man då får gissa så kanske dom även ser likadana ut innuti? I så fall borde dom ju gå att koppla enligt märkningen på den svarta kontakten?

perkaby skrev:
Lexcom home verkar vara ett eget system för hemnätverk vad jag kan se. Däremot ser ju båda uttagen nästan likadana ut(förrutom färg då). Om man då får gissa så kanske dom även ser likadana ut innuti? I så fall borde dom ju gå att koppla enligt märkningen på den svarta kontakten?
Tack för svar. Självklart går det att koppla, men det ser inte så proffsigt ut om man gör det.

Finns det Vita RJ45 Lexcom?

Ja, det fungerar att koppla efter de färgerna som finns i tråd-länken ovan. Det är rätt och så har jag även gjort nån gång.

Nej, det finns inga vita modulärjack. Dock finns ju vita ramar att använda.
Om man inte vill ha något svart synligt finns vita ramar med dammluckor att använda. Vilket gör att det blir helt vitt.

http://www.elbutik.se/product.html/montageram-med-dammlucka

Redigerat:
Idioti att införa en egen färgmärkning.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.