S
Har några kontakter sedan huset byggdes som ser ut som på bilden. Skulle behöva köpa ett gäng som motsvarar dessa. Dvs passar i mitt mediaskåp. Kontakten trycks in i den svarta adapterramen och sedan kan jag montera kontakten i skåpet. Någon som har tips på motsvarande. Keystone verkar vara aktuellt nu, men jag är inte säker på att det passar. Skåp och kontakter är ca 10 år gamla.

• Webbsida som visar en svart Cat 6 RJ45 anslutningsmodul med tillbehör och installationsinstruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag skriver i google.se kommer det många hemsidor som säljer exakt likadana kontakter. Bland annat Elfa.se

S
J J Vos skrev:
När jag skriver i google.se kommer det många hemsidor som säljer exakt likadana kontakter. Bland annat Elfa.se
Jag hittade en liknande kontakt på Elfa.se, men inte en exakt likadan, och inte heller med fästramen. Det är lite därför jag undrar. Det kanske är standardmått på allt så det mesta passar, men noob som jag är på området så har jag ingen aning. Har du en bra länk?

Finns Kjell Co i närheten så brukar personalen vara ganska bra på att hjälpa till och de har ofta en hel del hemma. Ta en bild på det du har, komplettera med mått på hålen så kan de nog plocka fram något ur hyllorna ni kan jämföra med och se om det passar.

S
A alfista skrev:
Finns Kjell Co i närheten så brukar personalen vara ganska bra på att hjälpa till och de har ofta en hel del hemma. Ta en bild på det du har, komplettera med mått på hålen så kan de nog plocka fram något ur hyllorna ni kan jämföra med och se om det passar.

Bra tips. Jag har Kjell & Co i byn så jag kan svänga förbi där. Har ju fem av mina gamla kontakter så vi kan ju till och med jämföra på plats. Bra tips

Redigerat:
S
Köpte ett uttag på Kjell och co för att testa. Det visar sig vara ett keystone. Så nu gäller det väl bara att hitta något ser schysst ut. Någon som har ett tips? Min första kontakt bygger inte så mycket som den andra. Så det föredrar jag nog
Nätverkspanel med tomma portar och en upptagen RJ45-anslutning, skruvar, siffra 24, vita plastdelar.
Skapa konto

C
S SverreK skrev:
Någon som har ett tips? Min första kontakt bygger inte så mycket som den andra. Så det föredrar jag nog
Alla keystone-jack kommer att sticka ut exakt lika mycket, det är ett "standardmått".
Keystone-paneler brukar vara "dubbelväggiga" just för att jacken skall hamna i nivå med paneles framsida.
Så vill du ha något som inte sticker ut måste du använda något icke-standard-system med ramar, likt dina befintliga jack.

• Gilla
Tubes
  • Laddar…
S
Gott. Tack för svar.

S
Fick tag på ”rätt” grejjor från en nätbutik i Schweiz . Men nu är mitt nätverksskåp äntligen i ordning efter rättelse av 10 års fix å trix. .

• Nätverksswitch, Ethernet-portar, vissa uppkopplade, kablarna synliga, Netgear ProSafe märke, teknologisk utrustning.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.