Pagno skrev:
Tror inte du riktigt förstod frågan som ts ställde!
Jag har rivit 45 kvm både betongplatta, armerad betong i 2 av fyra väggar, det tog lite drygt 10 timmar från första hålet borrades tills alla laddningar small av i nästan samma ögonblick, så kan man troligtvis inte göra i detta fall! Att spränga alltså, det går mycket fortare än en liten grävare. Så läs gärna frågan igen och förutsättningarna, allt från vad som skall göras och vilka material som skall bort och om ts vill ha ett hus med sprickor i efter arbetet är utfört, hoppas att du inte är hantverkare och river på detta sätt om byggnaden skall användas igen!
Jag beskrev ovan hur lång tid det tog för mig att ensam riva ner mitt garage, inget mer. Det är fakta. Du undviker sprickorna genom att frilägga grunderna innan bilning förslagsvis. Så gjorde dom hos mig, dom skar 2 lutande snitt i plattan som låg dikt an krypgrunden och bilade bord denna del först.

Jag skall säga dig att jag blev glatt överskåda när jag såg hur enkelt det var att bli av med betongen. Däremot, var det dyr tippavgift på detta.

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.