Vi ska renovera vårat badrum och har beslutat oss för att sätta våtrumsgolv/vägg. Besökte ett färgvaruhus där de hade en våtrumstapet ( 8*53cm/rulle) som vi fastnade för. Vi frågade om det var ett godkänt alternativ och fick svaret att det var det. Dock rekommenderade hon inte den i duschhörnan pga skarvarna. Någon som har en åsikt om detta? Vad gäller egentligen? Någon som satt upp rivieras våtrumstapet och har egna erfarenheter?
Jag förstår ju visserligen riskerna men varför är den då godkänd?