Såna där rör la man miltals i början av 90-talet, minnen och diverse historier dyker upp...hursomhelst, eftersom du flera gånger skriver att du inte rikigt förstår hur det hänger ihop så ta dit en "riktig" elmoj som kan reda ut det och göra om som du vill ha det. Sitter centralen i närheten passerar det då också en del rör som inte har med köket att göra. Ta även en funderare på hur du ska ersätta eller ändra det borttagna nedreglade taket under glesen som rören satt i.

S Sir Duke skrev:
Kloka synpunkter, Tack ska ni ha!

Att det sitter på fel sida panelen just nu är inget problem, jag kan knuffa in det.
..

JAG förstår inte hur du ska ”knuffa in rören” när röret går vinkelrätt mot glespanelen? Du får koppla loss trådarna, dra ut de, trä upp rören ovanför glespanelen och koppla ihop igen.........

Riv ner skiten, det du har gjort hittills har gjort det omöjligt att bara återanvända.
Det är nog enklast att börja om, rör ner i väggar går ju använda men det blir nog ny tråd till allt.

Protte

E
Bryt strömmen och klipp bort allt. Jag får känslan av att det är något du gärna vill pyssla med. Gör det bara ordentligt med vettigt materiel, och tveka inte på att fråga om sådant du är osäker på. Det är bättre att det tar lite längre tid och blir rätt från början.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.