3 602 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Riva upp klinkers i ett badrum??
Jag är i samma situation - vill endast byta klinker på golvet. Kan man verkligen helt sonika lägga ny klinker på den gamla? Finns det någon med mer fackkunskap än jag som vet hur det ligger till?Plattsattaren skrev:Allt blir extra känsligt när det gäller badrum, Ifall du river upp klinkern i badrummet kommer du att riva upp gummit/isoleringen och då kan det bli svårt att få det tät i vägg golv vinkeln och då finns det stor chans till vattenskada i framtiden...
Så du bör inte riva upp golvet, Men du kan ju alltid spackla golvet, med te.x fix och sen lägga ett nytt golv ovanpå det befintliga golvet....
Men kom ihåg att inte välja ett svart golv denna gång![]()
Ok. Tack för tipsen! 
Jag ska dock se till att anlita en yrkesman när det blir aktuellt.
Jag ska dock se till att anlita en yrkesman när det blir aktuellt.
Är det någon som har en uppfattning om hur mycket det skulle kosta på ett ungefär (exklusive klinkerplattorna) att anlita någon för att lägga ny klinker ovanpå gammal sådan i ett badrum som har cirka 3,5 kvadratmeter golvyta?
Hej
1: Vi har en liknande situation coh det jag blivit mer och mer orolig för är hur den vattenburn golvvärmen klarar av att tränga igenom ytterligare ett lager fogmassa+klinker+eventuell extra avjämning. Nu isolerar väl klinker inte så mycket egentligen men har ngn erfarenhet av detta och om det blir ngt problem.
2: Hur gör man vid golvbrunnar när man lägger ett extra lager klinker ? Måste man ha en brunnsförhöjare, eller ?
Klein
1: Vi har en liknande situation coh det jag blivit mer och mer orolig för är hur den vattenburn golvvärmen klarar av att tränga igenom ytterligare ett lager fogmassa+klinker+eventuell extra avjämning. Nu isolerar väl klinker inte så mycket egentligen men har ngn erfarenhet av detta och om det blir ngt problem.
2: Hur gör man vid golvbrunnar när man lägger ett extra lager klinker ? Måste man ha en brunnsförhöjare, eller ?
Klein
Klicka här för att svara