Byggahus.se

Riva staket eller måla om?

1. H
    Medlem · 34 inlägg

Herr_Per

Medlem
    Har bestämt oss för att riva vårat vitmålade trästaket (tryckimp) då det skulle kräva en oskäligt stor och dyr insats för att måla om på ett riktigt sätt. Staketet är gediget byggt men med galet mycket träyta att underhålla. Totallängd ca 80m.

Tills nu har jag spolat av staketet typ 1 ggr/år för att få bort påväxt och smuts. Ev spar vi en del på baksidan för att kunna fortsätta låta vår hund springa ut på tomten.

Frågan till forumet är om vi tar rätt beslut att ta bort ett egentligen helt funktionsdugligt staket som håller många år till eller är det värt x-antal tusen att måla om?

2. Fulkemisten
    Husägare · 1 675 inlägg
    Måla om. Det där är slipat och målat på en tiondel av tiden det tar att riva och bygga nytt. Till en tiondel av kostnaden.

• Laddar…
  3. H
    Medlem · 34 inlägg

Herr_Per

Medlem
    Förtydligande, våran tanke är att riva staketet men inte bygga ett nytt.

4. E
    Verktygstokig · 719 inlägg

epw

Verktygstokig
    Gillar man lite mer öppen känsla så river du ner det. Alternativt så fyller det en funktion att hålla barn eller djur på ena sidan eller den andra. Då tycker jag helt klart att du ska måla det. En bra skrapa, en slipmaskin och några soliga eftermiddagar är ju inte hela världen. För som det ser ut nu så förstår jag att du blir sugen att riva ner det. ;)

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.