Är det någon som har erfarenhet av att riva öppna spisar? Jag har en öppen spis i min lägenhet i Grekland som inte fungerar. Skorstenen är igensatt med tegelstenar som jag ser när jag "kikar underifrån och upp i den" Har i 6 års tid försökt få tag på någon sotare eller liknande i Grekland som skulle kunna hjälpa mig men det existerar inte. Så till min fråga. Är det möjligt att riva den ända upp till taket? Eller kan detta vara en bärande konstruktion?Eftersom den inte fungerar så står den bara och tar en massa onödigt plats, och min tanke är att ha soffan längs den väggen i stället.
Bakom väggen till vänster man ser får matbordet också står är vår trappuppgång till gatan.

• Vitmålad öppen spis med igensatt skorsten i ett vitt rum med stenlagt golv och enkla möbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vitmålad öppen spis med igensatt skorsten och en vit byrå intill i ett rum med färgglatt klinkergolv.
    Skapa konto
  • Öppen spis i vitt med igensatt skorsten och rengöringsmedel framför, i ett tomt rum.
    Skapa konto
  • Öppen spis i en lägenhet med vita tegelkanter, brinnande ljus och dekorativa snäckskal.
    Skapa konto
I allmänhet är de byggda mot murstocken och är bara att plocka ner. Men de kan vara integrerade i murstocken, då är de INTE bara att plocka ner.

D Daniel 109 skrev:
I allmänhet är de byggda mot murstocken och är bara att plocka ner. Men de kan vara integrerade i murstocken, då är de INTE bara att plocka ner.
Hmm... Och hur kan jag ta reda på det? Finns det något man kan kolla efter?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.