Ja. Vad kostar det att riva ett fritidshus och vad måste man tänka på rent
miljömässigt osv.

Huset är en "timmerstuga" på ca. 40 kvm i ett plan på plintar. Yttermåtten är 10x4 meter.
Till det en lika stor veranda.

Det borde ju att gå och plocka ner huset då det är i timmerform. Kanske någon är sugen att
göra det som bortforsling. Huset i sig är i fint skick.
 
C
Jag skänkte bort ett fritidshus för ett antal år sedan.....Den nye ägaren kom o påbörjade nedmonteringen men fullföljde aldrig....Det kostade mig 5000:- att få bort ett hus på 20m2,jag var i tidsnöd o måste snabbt få bort huset....Efterhand insåg jag att den nye ägaren skulle ha fått deponera en summa hos mig som han skulle ha fått ut när huset var borta...Kanske ett litet tips...?

Var har du huset? Vilket län?
 
Lägg ut på blocket.
Kan ev. behövas rivningslov från kommunen.

//AA
 
Jag är ute efter ett fritidshus i ungefär den storleken för avflyttning.
Söker i Göteborgstrakten, om någon har några tips. ;)
 
K Kollolott skrev:
Jag är ute efter ett fritidshus i ungefär den storleken för avflyttning.
Söker i Göteborgstrakten, om någon har några tips. ;)
Hej !
Är du fortfarande på jakt efter ett fritidshus för avflyttning ?
Vi har ett utanför Varberg, där det ska byggas nytt så småningom. Står på plint. Är 43 kvm.
Är det inte bråttom så kanske det kan vara något ?

Mvh Lars
 
Rivningslov behöver ni. När vi rev en låda på tomten fick vi ett papper av kommunen att fylla i (vad vi skulle göra av olika material som vi rev).
Rent praktiskt anlitade vi närmsta grävmaskinist som kom med sin grävmaskin och en bil med rejält släp, samt 2 sommarjobbare/lärlingar. På 2 timmar typ hade de bankat sönder byggnaden (träkonstruktion) och flyttat det 30 meter till min eldningshög på tomten. Plåttaket hade jag skruvat av och plockat ner någon helg i förväg. Eternitskivor likaså, dom fick jag packa i påsar och slänga på tippen.
Några helger senare var det valborgsmässoafton och då eldade vi upp högen med bråte (trä). Gick bra, fast det blev sjuhelsike varmt när man går runt högen (5x5x3 meter kompakt snustorrt virke), så lite av en närliggande häck blev svedd. Nästa gång ska jag ha mer avstånd runt eldningshögen. Kostade oss kanske 3h maskin och 10h gubbe.
 
V västkustlars skrev:
Hej !
Är du fortfarande på jakt efter ett fritidshus för avflyttning ?
Vi har ett utanför Varberg, där det ska byggas nytt så småningom. Står på plint. Är 43 kvm.
Är det inte bråttom så kanske det kan vara något ?

Mvh Lars
Vi är inte intresserade i nuläget.
 
V västkustlars skrev:
Hej !
Är du fortfarande på jakt efter ett fritidshus för avflyttning ?
Vi har ett utanför Varberg, där det ska byggas nytt så småningom. Står på plint. Är 43 kvm.
Är det inte bråttom så kanske det kan vara något ?

Mvh Lars
Låter intressant! Skickade dig ett PM.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.