1 166 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Riva badrum
Bor i en BR i ett gammalt trevåningshus ifrån 60-talet och skall renovera (orginal)badrummet. Hade tänkt riva ner det gamla kaklet nu i helgen och har hela tiden trott att det finns ett litet vred på vtn rören där jag stänger av vattnet. Men det verkar inte vara fallet. Kan det verkligen vara så att man stänger av vattnet centralt ngnstans till bara min lägenhet?
Någon som vet?
Någon som vet?
Kan heller inte förstå det, i mors lilla hus så läcker kranen i köket, jaja, ingen större affär att byta, finns inga "ballo-fix" under diskbänken, jaja ingen fara, bara att bryta huvudvattnet...Soren skrev:
det trista är att den bara snurrar (snurrkran är det, en "spak" hade varit bättre)
Eftersom den sitter så dumt till så måste man riva ner hela diskbänken, och då måsta man kapa ur för kranen, och så¨...
Hade det funnits ballofix där så hade man iaf kunnat byta ut kranen i köket..
Klicka här för att svara