Bor i en BR i ett gammalt trevåningshus ifrån 60-talet och skall renovera (orginal)badrummet. Hade tänkt riva ner det gamla kaklet nu i helgen och har hela tiden trott att det finns ett litet vred på vtn rören där jag stänger av vattnet. Men det verkar inte vara fallet. Kan det verkligen vara så att man stänger av vattnet centralt ngnstans till bara min lägenhet?

Någon som vet?
 
Aj då... Jag som var inställd på att få gå loss på badrummet med min nya kofot .

Tack för svaret!

 
Soren skrev:
Förstår inte varför det jämt snålas med avstägningskranar... Visst en ballofix kostar någon hundring men det är klart värt det när man ska göra något.
Kan heller inte förstå det, i mors lilla hus så läcker kranen i köket, jaja, ingen större affär att byta, finns inga "ballo-fix" under diskbänken, jaja ingen fara, bara att bryta huvudvattnet...

det trista är att den bara snurrar (snurrkran är det, en "spak" hade varit bättre)
Eftersom den sitter så dumt till så måste man riva ner hela diskbänken, och då måsta man kapa ur för kranen, och så¨...

Hade det funnits ballofix där så hade man iaf kunnat byta ut kranen i köket..


 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.