6 443 läst ·
19 svar
6k läst
19 svar
Ritningsprogram, va använder du?
Jepp, stämmer bra.Nyfniken skrev:
Kollade pris med CAD-Q för ca 6 månader sedan.
(Och inventor är f-n dubbelt så dyrt.)
Dessutom är Cad-säljarnas prismodell uppbyggd på att man dessutom tecknar sig för ett uppdateringsavtal så det tillkommer en årlig kostnad på några tusenlappar...
Och just ja...
Inlärningströskeln för Autocad/Inventor är gaaaanska hög om man inte pysslat med andra CAD-program innan.
Förmodligen hinner du rita väldigt fina pappersritningar över hela huset på bra mycket kortare tid än att lära dig Autocad.
Men då har du å andra sidan inte lärt dig CAD:a!
Lycka till!
(ps, jag har testat gratisversionen av Sketchup. Funkar ok, men krävde ganska mycket trixande med stödlinjer jämfört med tex Autocad)
Inlärningströskeln för Autocad/Inventor är gaaaanska hög om man inte pysslat med andra CAD-program innan.
Förmodligen hinner du rita väldigt fina pappersritningar över hela huset på bra mycket kortare tid än att lära dig Autocad.
Men då har du å andra sidan inte lärt dig CAD:a!
Lycka till!
(ps, jag har testat gratisversionen av Sketchup. Funkar ok, men krävde ganska mycket trixande med stödlinjer jämfört med tex Autocad)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden