Hej!
Jag har köpt ett hus byggt 1967 som är helt orenoverat.
Marken sluttar mot höger sida av tomten. På husets högra sida är marken tillräckligt låga så att idag är det 5st grunda källarfönster ca 40cm höga på den kortsidan.
Jag vill nu sänka markhöjden ca 150 cm där, så att jag kan göra en källar entr'e vid något av fönstren.
För detta behöver jag någon form av ritningar för marklov och bygglov. samt kunna visa min granne vad som tänks göras för dennes godkännande då husen står nära varandra.
Enklast är så klart att anlita en arkitekt för detta, men tror detta blir dyrt o tänkte försöka fixa detta på annat vis om möjligt.
Det kanske finns bra/enkla appar, ritprogram eller Ai som man kan använda sig utav ?
Tack i förväg / rookien