Byggahus.se

ritningar att dela med sig?

1. P
    Medlem · 280 inlägg

Paddington

Medlem
    Jag kan verkligen inte rita hus (har försökt). Någon som har ritat på ett 1,5, 13/4, 2 plans hus i lite herrgårdsstil/klassisk stil?
    Som kanske har en liten modernare planlösning (vad gäller tex kök mm) och som har ett allrum på ovanplan också??
    paddington@bredband.net

2. lier
    Medlem · Västerbotten · 1 346 inlägg

lier

Medlem

Re: ritningar att dela med sig?

Har du tittat på villa Sörgården & Lövgården som Värsåsvillan har? Dom husen kan man även ändra i planlösningen. Visst finns det fler hus man kan ändra det i åxo, men Värsås har fina hus som jag tycker passar in i en lantlig miljö. Iaf dessa 2 hus. Tycker bara att köket e i minsta laget men det gör ju att ändra så att man får större. :)

Länk till deras hemsida om du inte kikat in där redan www.varsasvillan.se

3. sandhall
    Medlem · 1 615 inlägg

sandhall

Medlem

Vad är det som gör att ni inte tycker att kataloghusen passar er? Speciella önskemål? Skriv ner dem på en lapp och ta med till en arkitekt vetja. Tror inte det behöver bli så extremt dyrt. :)

4. jessicaodanne
    Medlem · 347 inlägg

Kolla gärna in vår planlösning, på vår hemsida.

5. Robert_Maria
    Medlem · Västmanland · 2 232 inlägg

Robert_Maria

Medlem

Titta gärna på planlösningarna på vår blogg också. Där har du ett klassiskt hus i herrgårds-stil med allrum på övervåningen.

6. M
    Medlem · 33 inlägg

Missb

Medlem

Hej!
    Jag skulle skicka ett pm men det kan jag tydligen inte göra än? Vi bygger ett hus i den stilen du skriver om på 285kvm. Jag kan skicka en länk till planritningarna men då får du skicka mig ett pm med mail adressen!!

7. Robert_Maria

Robert_Maria

Medlem

@Missb

Kan du inte dela med dig här på forumet? Vi andra är också nyfikna. ;)

8. M
    Medlem · 33 inlägg

Missb

Medlem

Hej på er!
    Jo, jag har tänkt dela med min hemsida här på forumet men har lite problem just nu med att bandviden på hemsidan är begränsad, jag måste betala in lite pengar så den klarar av att flera kollar samtidigt haha. Jag kan ev lägga ut ritningarna på våran photohemsida om bygget så kan ni iaf få se ritningarna...återkommer!!

9. Robert_Maria

Robert_Maria

Medlem

Hellre förr än senare Missb....

10. K
    Medlem · 42 inlägg

Kajen

Medlem

Vi hade också svårt att hitta exakt det hus vi ville ha. Så vi ritade själva och vände oss till ett antal husfabrikanter.

Titta på min hemsida för en detaljerad ritning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.