Hej, är det någon (troligtvis) som ritat eget hus (planlösning) i typ Roomsketcher och sedan tagit hjälp av Arkitekt att fullställa ritningarna till riktig byggritning och sedan låtit husfirma göra husblocken alternativt byggt huset på lösvirke, och då sparat en slant på det eller?

Vi ritade en egen planlösning som Trivselhus sedan finjusterade och byggde. Utgick från ett kataloghus som vi förstorade, men invändigt så blev det helt specialanpassat.

De tog inget extra för det.

Okej, Intressant

Jag är precis i fasen att beställa huset som jag ritat. Utgick från Fiskarhedens Entitan eftersom jag gillade det utseendet. Dock är allt ändrat förutom stilen och fönsterstorlekarna...

Eftersom jag har en bekant som har snickarfirma som bygger block-hus så fick han räkna på det oxå. I slutändan skiljer det ca 200 000 mellan offerterna, där fiskarheden är dyrare. Däremot är allt glasklart vad gäller materialval från fiskarheden. Trodde att besparingen skulle vara större faktiskt.

Intressant. Det är väl liknande jag hade tänkt i så fall att man utgår ifrån ett hus och sedan ändrar planritningen så den passar bättre efter de behov man vill ha.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.