4 328 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Risker med att isolera golvbjälklag underifrån?
Byggnovis
· Stockholm
· 318 inlägg
Håller på att tilläggsisolera fritidshuset från -72 som har en öppen plintgrund. Hur gör man bäst med det dragiga golvet? Kan man helt enkelt fästa upp någon slags klimatskiva på undersidan av bjälklaget?
Byggnovis
· Stockholm
· 318 inlägg
När jag tänker närmare efter så är det nog så att golven är svala, snarare än dragiga. Så inga problem att smälla upp mer isolering underifrån?
Byggnovis
· Stockholm
· 318 inlägg
Ingen som har gjort något liknande eller vet om det är en dålig idé?
Bästa svaret
Skruva upp västkustskivor under golvet i 2 skikt.
https://www.rockwool.com/se/produkt.../produktoversikt/byggisolering/vastkustskiva/
Ska inte innebära några som helst problem om det får plats.
Avgör själv vilken tjocklek du vill använda.
https://www.rockwool.com/se/produkt.../produktoversikt/byggisolering/vastkustskiva/
Ska inte innebära några som helst problem om det får plats.
Avgör själv vilken tjocklek du vill använda.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Jag har satt upp EPS (Frigloit) under vår plintgrund i stugan (som är byggd '74)Karl-Bertil Jonsson skrev:
Använde 50mm och fäste upp med skruv och brickor med skruvdragare....lite jäkligt att komma åt på vissa ställen, men efter lite skitgöra så fick jag upp dom iaf
Klicka här för att svara