MrBoes skrev:
Antenn satt där den skulle. Finns just inga inställningar som kan ställa till det, kanske är så illa att gsm-modulen är paj.

Fortfarande inget nytt ang alla inställningar som man ska kunna göra via cloud heller.
Har en agility med gsmmodul du kan få köpa billigt om din nu är trasig.

Du kan inte ansluta via TCP/IP från cs om centralen är inställd på cloud....

Tack Norrbottens, återkommer om det är aktuellt.

Csms, Åhå! Det var något nytt, så stänga ner cs cloud alltså. Vet du något om det här med alla inställningar via riscocloud.com? Har bara basic info där just nu, larma av på, se detektorer och historik.

Nu fungerar gsm iaf. Men att regga som Admin via waaapp och lägga till kamera är fullständigt omöjligt, stöter på samma fel som några andra i denna tråd, id finns redan och går inte att köra recover på mailadress. Och på det är det ingen jäkel som svarar på mail hos risco. Hej å hå...

Vad var det för fel på gsm?

Alltså, som jag förstått det fungerar risco cloud såhär, dels måste du regga panelen i https://riscocloud.com/ELAS/WAAPP - har du kameror är det viktigt i vilken ordning du reggar, antingen är det kameran du måste regga innan du reggar panelen eller tvärtom, det har jag inte koll på eftersom det bara var viktigt en gång för mig när jag köpte min panel och det var något år sedan - det går säkert att googla. Utöver WAAPP så är det ju den andra "portalen" som du bara kan styra larmet via - där kan du ju knappt göra några inställningar. Sen som jag förstod det när jag snackade med teletec som är generalagent i sverige så går det inte att kontakta panelen från cs både via cloud(waap) och direkt ip samtidigt, utan det är det ena eller det andra som gäller, då får man stänga av cloud i panelen och sedan försöka ansluta direkt, då behöver man kolla windows brandväggen och panelen bör vara på samma lan, jag hade kört både dator och panel på trådad lina via samma router, det sista alternativet är ju sån direktanslutningskabel(http://uttag181.se/ovriga-tillbehor/1438-ud-link-agility.html) - jag köpte en sån som jag aldrig har behövt använda..

EDIT: Se nedan för korrekt förklaring angående panelregistrering...

Redigerat:
Samma felmeddelande som post #89 när jag ska regga i WAAPP länken. Det är ett nytt larm så det ska inte vara reggat tidigare, läste också något om att regga kamera före enheten, men det tåget har ju gått så på något sätt måste man kunna ordna till det i efterhand, rätt kasst att köpa kamera och inte kunna regga in den. Har stängt ner cs via ip men spelar som sagt var ingen roll iom att jag inte kan skapa konto. Å

Det lustiga är att i användarmanual som följer med så är det bilder på riscocloud.com och en hel drös inställningar, men det måste dom ha ändrat på. WAAPP, är det att likställa med cs fast via www tro?

Gsm, antenn satt inte helt hundra på innuti enheten 😁 🙄

Se P.M - kan vara så att man måste regga i waapp först, om man redan reggat i riscocloud.com länken så är det kört - minns som sagt inte riktigt men ring teletec och kolla med de.

Jag tror det beror på att de tänkt sig att waapp är för åf som hanterar flera paneler åt flera kunder som sedan bara använder ELAS/WebUI och inte bryr sig om att installera webkameror och skit utan det gör åf åt de. De får väl utbildning på skiten så där är det inte ett problem. Sådana hemmapulare som vi "finns" ju inte för de utan de vill att man går via en åf - typ, väldigt otidsenligt enligt min personliga åsikt.

Här står det klart och tydligt på teletec's sida(http://www.teletec.se/risco-vupoint-ip-camera-outdoor)

OBSERVERA: för att installera en VUPoint kamera till ett konto på Risco Cloud krävs ett specifikt installatörskonto, det registreras här: https://www.riscocloud.com/ELAS/WAAPP/Login .

För registreringen krävs ett panel-id från en Agility3 som är ansluten till Risco Cloud men ÄNNU INTE registrerad till ett konto. Dvs, anslut din Agility3 till internet och registrera installatörskontot först innan du gör registreringen på riscocloud.com. Har du inte tillgång till ett panel-id för att genomföra denna registrering, kontakta teknisk support.

Redigerat:
MrBoes skrev:
Samma felmeddelande som post #89 när jag ska regga i WAAPP länken. Det är ett nytt larm så det ska inte vara reggat tidigare, läste också något om att regga kamera före enheten, men det tåget har ju gått så på något sätt måste man kunna ordna till det i efterhand, rätt kasst att köpa kamera och inte kunna regga in den. Har stängt ner cs via ip men spelar som sagt var ingen roll iom att jag inte kan skapa konto. Å

Det lustiga är att i användarmanual som följer med så är det bilder på riscocloud.com och en hel drös inställningar, men det måste dom ha ändrat på. WAAPP, är det att likställa med cs fast via www tro?

Gsm, antenn satt inte helt hundra på innuti enheten 😁 🙄
Hehe, precis samma "fel" som jag hade på min gsm då i början, det är inte helt intuitivt hur den ska snappa för att verkligen sitta fast och man vill ju inte ha sönder något:cool:

Måste gå och rätta till i efterhand, iaf för risco.

Ponera att jag köper ett larm, installeras i bostad av åf som i sin tur inte registrerar Admin konto, nöjd och ovetandes som kund kör man på men ett år senare köper man en kamera och stöter på detta problem, man kan ju för bövelen inte bli tvungen att köpa en ny central bara för denna blunder. Får fortsätta bråka på Risco support så kanske dom till slut svarar.

Utöver detta lilla problem så är jag nöjd med agility systemet. Tack för input 👍

Jag hade ringt till teletec, de har ett supportnummer, och så hade jag trackat risco(på ett snällt sätt) på facebook :-).

Han jag köpte av var väldigt tydligt med att påpeka det - vem köpte du av? Känns som åf borde sagt till dig...

Så, då var det fixat. Nollning av riscocloud.com kontot gjorde susen, fick hjälp utav Risco UK efter ett par mail.

Det är verkligen som du säger Csms, det är inte tänkt att gemene man ska kunna fixa något själv, lägga till kamera utan waapp kontot kan man glömma, waapp är uppbyggt på att man är ett företag som handhar flera centraler.

Då har du fått igång cs via riscocloud och IP nu också va?

Det är lite synd, för hade de bara rättat till den grejen, och riktat även waapp lite mer mot hemanvändare så känns det ju som om de hade kunnat sälja till en mycket bredare marknad där många idag sitter och tankar in pengar i verisurelösningar...

Har Har hunnit med det än, testade lite lite igår och då fick jag ingen kontakt med cs via cloud, klagar på engine nånting, cs ip av.

Ska prova att sätta på ip och av med cloud, för att jag antar att det ända som påverkas av cs cloud off är cs på dator.

Kollade verisure innan risco och var inte imponerad, dyrt i längden blir det också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.