M
Kan inte komma in på min enhet testar med cloud via CS. Får olika felmeddelanden.

Således inte hämtat hem allt.
Var vid ett tillfälle inloggad på min panel. med det gick bara en ggr.

finns det vad du vet någon manual. jag hittar nämligen ingen.

Har ställt in cloud på knappsatsen. port 33000.
server www.risco cloud. com
panelid. 11 första.

Köpte systemet av en kk-utförsäljning så har ingen installatör och således ingen support.

Jag hade kollat följande:
- kan larmcentralen ringa upp dig(dvs har du pengar på gsm:en)
- Kollat att agilityn är inställd att koppla upp till cs via cloud och inte via ip.
- Har du anslutit till cs från centralen(gör man från menyn på knappsatsen "anslut till cs"?
- Kolla kapitlet "Kommunikation: Konfigurationsmjukvara"(sid 83) och att koderna i centralen stämmer övverens med koderna i cs.

M
Jodå, testat de du beskriver, cs kan ändå inte koppla upp mot larmet.
Mycket svårhanterat system. Verkar vara omöjligt att få tag på Support, det finns ingen guid heller som beskriver hur man ska koppla upp.

mendelsohn skrev:
Jodå, testat de du beskriver, cs kan ändå inte koppla upp mot larmet.
Mycket svårhanterat system. Verkar vara omöjligt att få tag på Support, det finns ingen guid heller som beskriver hur man ska koppla upp.
I feel your pain. Jag har haft samma känsla många gånger, samtliga har jag tillslut känt mig dum när jag hittat vad felet var och att det var min kunskap som brast eller jag hade ställt in något fel helt enkelt. Därmed inte sagt att det inte är fel på din hårdvara.

Det känns tyvärr som larmbranschen generellt(som låsbranschen) verkar vilja gå via ÅF och generalagenter och Leverantörer verkar inte vilja ha med slutkunder att göra, de behöver nog anpassa sig snart eller se sig utkonkurrerade.

Hursomhelst så var teletec väldigt snälla och hjälpte mig när jag ringde de, och där finns även en del skyssta ÅF. När det gäller risco har marcus på uttag181 hjälpt mig en del(men då får man bo i skåne), när det gäller powermaster är det protexus och klsab som har varit skysstast när jag pratat med de inför köp(fast jag bestämde mig ju tillslut för agilityn).

Jag tror inte jag kan hjälpa dig så jättemycket mer. Jag köpte manualerna med mitt larm på uttag181.se men de går även att googla fram - en del av de går att hämta på riscos sida, man får regga sig bara.

En sista idé har jag och det beror lite på om du har gsm modulen och ip-modulen - men det är inte så att din router ställer till det. Du kan ju verifiera att det kontantkortet du har fixar datatrafik och sedan ställa in panelen till att kommunicera med cloud via gprs(manualen sid 29), alternativt om den redan är inställd på det testa att ställa in den på ip istället...
Lyckas du förresten larma av och på via cloud-appen eller bara titta på vad larmen skickar till dig?

Exempel på manuallänkar:
http://www.owlsecurity.co.uk/Agility 3 Installer.pdf
http://hemlarmivast.se/wp-content/uploads/2014/02/Agility-Installationsmanual.pdf

• Gilla
tgr_se
  • Laddar…
Tänkte lyfta upp problematiken som tidigare diskuterades i tråden, men som aldrig löstes. Nämligen att "Följ Mig" inte lirar som det ska. Har följande problem:

- Test av FM (SMS) - funkar
- Larm (FM SMS) - funkar inte

Sedan undrar jag om någon har FM (mail) att lira. Har knappat in alla SMTP inställningarna men det vill inte funka. Undrar om ssl stöds i centralenheten - hittar inget om detta i dokumentationen. Det är nämligen det enda min ISP har (Bahnhof).

Hur gör man för att programmera om vilka områden proxybrickorna styr från- och tillkoppling för? Installatörsmanualen är tyvärr vag på just den punkten.

Förutsättningarna är följande: Det finns två användare programmerade i systemet som styr varsitt område, omr 1 och 2. Utöver det har vi ett antal brickor som alla styr område 1. Nu vill jag utöka behörigheten för brickorna så att de även styr område 2 men var hittar jag inställningarna för det?

Krypgrunden skrev:
Hur gör man för att programmera om vilka områden proxybrickorna styr från- och tillkoppling för? Installatörsmanualen är tyvärr vag på just den punkten.

Förutsättningarna är följande: Det finns två användare programmerade i systemet som styr varsitt område, omr 1 och 2. Utöver det har vi ett antal brickor som alla styr område 1. Nu vill jag utöka behörigheten för brickorna så att de även styr område 2 men var hittar jag inställningarna för det?
.... tänkte lägga igång agilityn bara för att kika ;) Men om jag inte är totalt ute och cyklar borde inte brickorna vara kopplade till användare också?

Redigerat:
Stort tack, den manualen hade jag inte tillgång till och konstigt nog finns inte brickorna med i den som kallas installationsmanual.

Har laddat hem Risco CS, kommer dock inte längre än till inloggningsrutan där man ska mata in Admin + lösenord, på något vis kom jag dock in en gång och där fick man fylla i ip nummer etc till enheten, men det var en gång de.... Hur tusan ska man göra för att komma in?

Fick andra program med, system organizer, måste man göra något där?

Vore smidigt att komma in denna väg och slippa stå vid manöverpanel och joxa.

Standard inloggning är "Admin/123". Om du lyckas tanka ner grejer till centralen kan du ju hojta till. Min får ethernet communication error trots att jag har rätt ip-adress.

Näe, får inte ner någon information, får upp TCP/IP communication engine opening failed, testat allt känns det som.
Enl manual som följde med så ska man kunna göra en hel drös med inställningar via cloud, men där får jag bara upp sammaa info som via appen, CS är på via ip.

Någon som får upp mer info och möjlighet att göra ändringar via riscocloud.com?

Ytterligare ett problem, GSM kortet får ingen signal (0 av 5), har testat i en mobil och signal finns samt kortet är aktiverat och fungerar. Kan det vara så illa att halebop kontantkort inte fungerar i detta larm?

Jag hade samma problem, då var det för att jag inte insett att jag var tvungen att klicka på antennen på gsm kortet.

Edit: Klicka som i att den behövdes sättas fast, kortet kom i två delar och antennen låg i påsen har jag för mig.

Antenn satt där den skulle. Finns just inga inställningar som kan ställa till det, kanske är så illa att gsm-modulen är paj.

Fortfarande inget nytt ang alla inställningar som man ska kunna göra via cloud heller.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.