Hej,
Bor i ett hus byggt 2021 och har haft en fungerande ringklocka fram till förra veckan.
Testade lite idag och kopplade om ena tråden som gjorde att ringklockan nu fungerar igen. Men jag är osäker på om lösningen är riskfri.
Det är lågström det gäller.
Jag bifogar bilder och är tacksam om någon vet om det varit kopplat fel tidigare, eller om det innebär någon risk med ändringen jag gjort.
Före:
Efter min åtgärd:
Bor i ett hus byggt 2021 och har haft en fungerande ringklocka fram till förra veckan.
Testade lite idag och kopplade om ena tråden som gjorde att ringklockan nu fungerar igen. Men jag är osäker på om lösningen är riskfri.
Jag bifogar bilder och är tacksam om någon vet om det varit kopplat fel tidigare, eller om det innebär någon risk med ändringen jag gjort.
Före:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter min åtgärd:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 135 inlägg
Och det var inte så enkelt att tråden satt dåligt under 3:an? Den ser inte bra ut i ditt första inslag (1:an ser bättre ut), och lägger man dessutom till de vibrationer som uppstår i en ringklocka (även en "ding-dong" som jag antar din är) så är det inte otroligt att det glappar efter några år.
Om du mäter mellan den plint du kopplat på och 3:an så är de säkert sammankopplade internt i klockan, så det spelar ingen roll vilken av anslutningarna du använder.
Om du mäter mellan den plint du kopplat på och 3:an så är de säkert sammankopplade internt i klockan, så det spelar ingen roll vilken av anslutningarna du använder.
Sjukt. Flytta i I ett hus från 2019. Ser likadant ut som i din första bild. Fungerar inte. Tidigare ägare har ej reflekterat över det. Provade byta som du gjort. Vips det fungerar 🤣M Maestrof skrev:Hej,
Före:
[bild]
Efter min åtgärd:
[bild]
Klicka här för att svara