2 919 läst ·
24 svar
3k läst
24 svar
Rimligt pris för tändstift (614kr/st)?
Då måste jag fått rena reapriset på min V90 senaste servicen, ca 6500:- för halvstor service, bl.a. stift m.m. hos Skobes.
OT
Dryga 26000 mil, Saab 95.
Biltema stift.
Polyuretanbussningar i länkarmar bak. Nya handbromssbackar från Skruvat.
Ny flexdel till Avgassystemet.
Gjort allt själv förutom hjulinställningen.
Köpte bilen för flera år sedan, 6000 kr.
Kör lite. Ingen värdeminskning.
BT
Dryga 26000 mil, Saab 95.
Biltema stift.
Polyuretanbussningar i länkarmar bak. Nya handbromssbackar från Skruvat.
Ny flexdel till Avgassystemet.
Gjort allt själv förutom hjulinställningen.
Köpte bilen för flera år sedan, 6000 kr.
Kör lite. Ingen värdeminskning.
BT
Till och med på nätet (AUTODOC) kostar orginal-tändstiften "skjortan". Det har ju hänt om än sällan att tändstift av okända tillverkare havererat så varför riskera detta för att spara någon tusenlapp. Det finns betydligt mindre risker för att kunna åstadkomma en sådan besparing.(Två pizzor/år)
Bosch motsvarande ligger på 368 istället för 1105.95kr styck. Är väl ett bra märke?G G.L. skrev:
Du ska nog handla kolla upp en annan pizzeria 😅
Kollade test på Vi Bilägare av Captur Hybrid, tror Renault narras lite när de uppger servicekostnad för tidningen.
Bilen fick beröm bla för låg servicekostnad mot de andra med 7.718:- till och med 6000 mil.
Bilen fick beröm bla för låg servicekostnad mot de andra med 7.718:- till och med 6000 mil.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Saab har NGK som husmärke för tändstift, brukar kunna köpas för 200-250 kr för 4 stycken. Det är inte helt ovanligt att folk som kör på andra stift har fått problem, så varför chansa?H Hybro skrev:
Jo då, är informerad.
Har en vän som pysslat med Saabar i dryga 50 år.
Sist hade han 34 st. Många, som rena reservdelsbilar. 3 st 9-5 i trafik m fl.
Lånade föresten en gigg som han fixat för att byta ovan nämnda flexrör.
Har en vän som pysslat med Saabar i dryga 50 år.
Sist hade han 34 st. Många, som rena reservdelsbilar. 3 st 9-5 i trafik m fl.
Lånade föresten en gigg som han fixat för att byta ovan nämnda flexrör.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 608 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 608 inlägg
På tal om tändstiftspriser..
Här behövs det 24 stycken stift och vill man ha Rolls-Royce ultra superduper tändstift så finns det för över 800SEK styck. 😬
Men eftersom denna inte är byggd för att upp å flyga med så kan man komma undan med ett par tusenlappar vid byte av stift.
Här behövs det 24 stycken stift och vill man ha Rolls-Royce ultra superduper tändstift så finns det för över 800SEK styck. 😬
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men eftersom denna inte är byggd för att upp å flyga med så kan man komma undan med ett par tusenlappar vid byte av stift.
Nu har jag drygt 18000 mil på mina orginal stift i VAGs lilla motor på 95hpIsakare skrev:
Nu blev jag avundsjuk.Patrik440 skrev:
Precis en sån skulle passa bra i mitt garage för att dra fram till öppna porten och starta upp utan ljuddämpare till alla grannars förtret och mitt stora nöje
Klicka här för att svara