2 008 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Rimligt pris för dörrbyte?
Hej,
Vi har tagit in en offert för ytterdörrbyte + nytt sidoljus på vår villa. Fodret ska bytas ut också. Priset vi fick är 44.000 kr. Då ingår att de mäter allt innan vi köper dörren. Dörren vi valt kostar 9.000 och sidofönstret cirka 5000.
Är detta verkligen rimligt pris?! Låter otroligt dyrt. Firman har inte specat så tydligt vilka delar av arbetet som kostar vad.
Mvh Jenny
Vi har tagit in en offert för ytterdörrbyte + nytt sidoljus på vår villa. Fodret ska bytas ut också. Priset vi fick är 44.000 kr. Då ingår att de mäter allt innan vi köper dörren. Dörren vi valt kostar 9.000 och sidofönstret cirka 5000.
Är detta verkligen rimligt pris?! Låter otroligt dyrt. Firman har inte specat så tydligt vilka delar av arbetet som kostar vad.
Mvh Jenny
26000 i montagekostnad för rivning av port med sidoljus och montering av nya grejer inklusive lister och listning låter dyrt. Det skulle motsvara ca 30 arbetstimmar om jag anlitas via min huvudbeställare som i så fall gör ett rejält påslag på det jag debiterar honom.
Gissar att firman som lämnat offerten inte vill ha jobbet. Eller så finns det flera omständigheter som jag inte vet om som påverkar priset du fått.
Mvh Findus
Gissar att firman som lämnat offerten inte vill ha jobbet. Eller så finns det flera omständigheter som jag inte vet om som påverkar priset du fått.
Mvh Findus
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Låter extremdyrt i mina ögon.
Är det möjligt att du kan göra det själv så kan jag nog lova full support från flera här som är duktigt händiga.
Lägg upp någon bild så vi kan se vad som eventuellt kan försvåra operationen.
Är det möjligt att du kan göra det själv så kan jag nog lova full support från flera här som är duktigt händiga.
Lägg upp någon bild så vi kan se vad som eventuellt kan försvåra operationen.
Vi hade precis en snickare som bytte vår källardörr, sitter i murade väggar. Han var är i 2,5 h. Pris 1300kr för arbetskostnad. Så ja.det är dyrt. Ta det inte på fastpris.J JennyW skrev:Hej,
Mvh Jenny
Klicka här för att svara