Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ja det är klart? Personen jag citerade skrev dock "hans"....
Jag tror han bara missade stor bokstav så att det var Hans fru han syftade på. Jag känner till den där byrån och det är egentligen Hasses fru som fixar nästan allt! 😉😂

• Haha
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
K
Ja det är klart? Personen jag citerade skrev dock "hans"....
Det var ett exempel. Representativt eller ej.
Revisorn i exemplet var penisbärare.

Farstatjej90
K Kardan79 skrev:
Det var ett exempel. Representativt eller ej.
Revisorn i exemplet var penisbärare.
Ja och det var en ren slump att det råkade bli en man. Igen.

Slottsbäcksväktarn skrev:
Dumheter. Du förstår inte hur affärer fungerar.
Hur dina affärer fungerar är ju helt ointressant.

Vad gör att du tror att jag tror det?

Hela tråden är ju larv.

Klart sjutton TS får betala för två heldagar i det här fallet - eller hur?
Varför ska TS göra det?

Om firman inte kan göra fler jobb den dagen så är det firmans problem

• Gilla
jbr och 1 till
  • Laddar…
Kan man nu för tiden verkligen vara säker på att en "penisbärare" är en "man"? Jag tycker du tänker otidsenligt och respektlöst mot exempelvis Kathoeyer ... 😉😂🙃

• Haha
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vi kan nog vara rätt säkra på att TS och företaget INTE kommit överens om att fylla dagar skulle faktureras oavsett. Om de gjort det så skulle nog inte TS ställt frågan. Om det är så att TS och företaget kommit överens om att fakturera hel dag så är frågeställningen ändå intressant för de fall där det inte är så.

Ah, hantverkare är inte världsbäst på kommunikation, så därför får kunden acceptera det? Kanske företagen kan bli tydligare?
För övrigt kan jag väl säga att de hantverksföretag jag anlitat har varit tydliga och ärliga, så helt omöjligt är det inte.
Istället för att firman drar tidigare så får han väll maska jobbet om han vill ha betalt för 16 timmar.

Jobbar man på en industri och ska producera x antal artiklar på en dag inte faan tillåter arbetsgivaren att man knatar hem halv 3 om arbetstiden är 7-16. Då får man snällt vara kvar på jobbet

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Revisorn kan vara och är ofta en kvinna.
Då är det mannen som fyller på papper i skrivaren

Alfredo Alfredo skrev:
Ska vi nu ta diskussionen till den nivån så kan kvinnor ha en fru. 😉
Finns även män som vill vara kvinnor och tvärsom

Han (Hasse) försökte bli fru eller hon men operationen misslyckades så det fick bli en han igen

K
Alfredo Alfredo skrev:
Kan man nu för tiden verkligen vara säker på att en "penisbärare" är en "man"? Jag tycker du tänker otidsenligt och respektlöst mot exempelvis Kathoeyer ... 😉😂🙃
Ursäkta.
Är svårt att hålla tungan rätt i mun.

K
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Varför ska TS göra det?

Om firman inte kan göra fler jobb den dagen så är det firmans problem
Solklart!
Så om firman är "orolig" över att drabbas av icke-debiterbara timmar så får de väl avtala om hur den saken ska hanteras. Inte fan kan de lägga på mer tid, med mindre än att det avtalats om saken.

Har själv varit tvungen att acceptera att en utförare som hade 110km resväg ville ha pröjs för 8h om dagen, trots att arbetstiden förväntades bli ca 4-6h/dag. Firman var tydlig om den saken, och jag accepterade. Jobbet tog ca 5h om dagen i 2 dagar (blev skitbra!). Fick betala 2x fast framkörningsavgift, milkostad och 16h. Vilket jag visste på förhand, och kände mig därför inte det minsta lurad.

• Gilla
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Vi debatterar inte taxi.
Givetvis inte, det var en jämförelse
Samma sak där. Jag köper inta varken mil eller timmar. Jag köper transport från punkt A till punkt B. Oftast (och ja, jag åker mycket taxi) köper jag resan på fastpris.
Ja, köper du resan på fastpris så är det samma som att du köper en hantverkartjänst på fastpris.

När du däremot kör på taxameter så blir sträcka och restid genast intressant. Fastnar ni i köer så får du betala mer.

Om resan blir avslutas hos dig 17.30 och chauffören slutar 18.00 så är det helt ok att han fakturerar dig för tiden fram till 18.00 om han inte kan klämma in en annan körning där?
Tacka f..n för att jag betalar för både tankning och biltvätt - eller tror du någon annan betalar för det???
Givetvis täcks det av den överenskomna taxan. Jag skulle aldrig acceptera att de lägger på tid och mil för att täcka det. Skulle du acceptera det och säga att det är så man driver affärer?

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Revisorn kan vara och är ofta en kvinna.
Kan dom?

Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Istället för att firman drar tidigare så får han väll maska jobbet om han vill ha betalt för 16 timmar.

Jobbar man på en industri och ska producera x antal artiklar på en dag inte faan tillåter arbetsgivaren att man knatar hem halv 3 om arbetstiden är 7-16. Då får man snällt vara kvar på jobbet
Vi fick arbeta på beting en gång, blev färdiga flera dagar före beräknat, blev aldrig något mer beting kan jag säga😂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.