Har haft en firma som installerat en luft/vatten pump till oss här på jobb.
Finns det någon vettig anledning till att dessa ventilerna inte plockades bort?
I mina ögon är det fullständigt vansinne att inte dessa plockades bort och man gick direkt på röret.
Det visade sig nu när det blev kallt att de inte ens öppnat dessa ventilerna
Så ena aero tempen får ingen värme. Självklart när dessa skulle öppnas nu så gick inte det, och den läcker dessutom nu.
För mig är det helt självklart att sådant gammalt plockar man bort. Istället skulle man satt två nya ventiler till vänster om denna aero tempern
Eftersom den andra sitter efter denna, så hade man då enkelt kunna stänga av båda om man nu vill.
Firman som är ansvariga har jag inte lyckats få något svar från än.
Finns det någon vettig anledning till att dessa ventilerna inte plockades bort?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I mina ögon är det fullständigt vansinne att inte dessa plockades bort och man gick direkt på röret.
Det visade sig nu när det blev kallt att de inte ens öppnat dessa ventilerna
Så ena aero tempen får ingen värme. Självklart när dessa skulle öppnas nu så gick inte det, och den läcker dessutom nu.
För mig är det helt självklart att sådant gammalt plockar man bort. Istället skulle man satt två nya ventiler till vänster om denna aero tempern
Eftersom den andra sitter efter denna, så hade man då enkelt kunna stänga av båda om man nu vill.
Firman som är ansvariga har jag inte lyckats få något svar från än.
Måste ju verkligen vara minimal skillnad att skruva av ventilen mot att inte göra det.Düsseldorff skrev:
Röret som satt på andra sidan av ventilen har de ju skruvat ur. Så om de skruvat ur detta röret eller skruvat av ventilen från andra röret kan ju inte spela någon roll.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Det är ett typiskt fel på så gamla ventiler som säkert inte ens i stort använts under sin tid där. Den lekande delen mot sliden som tätar har troligtvis gått sönder och inget konstigt med det då det gamla rödgodset med åren blivit sprött.M Mortsken skrev:
Det är inget fackmässigt jobb öht att inte åtminstone fråga om du verkligen vill ha kvar delar som lätt havererar vid användning. Kanske har du läge att kräva rättning nu om firman stängde av med dem.
Vi får se vad ev högpannade skribenter anser rent avtalsmässigt osv alltså det allt överskuggande numera vad det redan verkar av inläggen här. Att dessa öht inte har någon förståelse för jobben du visar får man ha överseende med.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Du uttrycker dig inte särskilt vänligt. I övrigt håller jag med. Tyvärr är det svårt att i efterhand klaga på sådant som inte avtalats.GK100 skrev:
Det är ett typiskt fel på så gamla ventiler som säkert inte ens i stort använts under sin tid där. Den lekande delen mot sliden som tätar har troligtvis gått sönder och inget konstigt med det då det gamla rödgodset med åren blivit sprött.
Det är inget fackmässigt jobb öht att inte åtminstone fråga om du verkligen vill ha kvar delar som lätt havererar vid användning. Kanske har du läge att kräva rättning nu om firman stängde av med dem.
Vi får se vad ev högpannade skribenter anser rent avtalsmässigt osv alltså det allt överskuggande numera vad det redan verkar av inläggen här. Att dessa öht inte har någon förståelse för jobben du visar får man ha överseende med.
Om skillnaden i arbetsinsats är i princip försumbar, och risken med att lämna kvar de är väldigt stor så tycker jag nog oavsett avtal att de borde tagit bor de, eller frågat.Düsseldorff skrev:
Om inte avtalet var att de absolut inte skulle tas bort såklart (vilket det inte var).
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 124 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 124 inlägg
Ja, det är mycket möjligt att du har rätt. Särskilt nu när det visat sig att ventilerna är odugliga, vilket man får anta innebär att rörmokaren inte ens funktionstestat dem.M Mortsken skrev:
Klicka här för att svara
