Ska renovera en 3a på ca 80kvm
6 nya fönster ska i.
Badrummet klart
Tänker mig inte värsta materialet
Ca 25lpm yttervägg ska reglas ut, isoleras och där ska el och elementrör dras
Vad har jag glömt?
Har inte räknat exakt utan dragit till med ett ungefär.
Det jag kommer på är uttag och brytare
Blir väl 2-3000:- till
Om ni tycker fönsterpriser är lågt så är det för att det är pvc.
Inga arbetskostnader är med så klart.
Tak ska reglas ner, helst hängandes en bit från bef tak, enkel gips med 45 isolering för lite ljuddämpning
6 nya fönster ska i.
Badrummet klart
Tänker mig inte värsta materialet
Ca 25lpm yttervägg ska reglas ut, isoleras och där ska el och elementrör dras
Vad har jag glömt?
Har inte räknat exakt utan dragit till med ett ungefär.
Det jag kommer på är uttag och brytare
Blir väl 2-3000:- till
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ni tycker fönsterpriser är lågt så är det för att det är pvc.
Inga arbetskostnader är med så klart.
Tak ska reglas ner, helst hängandes en bit från bef tak, enkel gips med 45 isolering för lite ljuddämpning
Självbyggare
· Stockholm
· 8 591 inlägg
Som materialpris låter det väl, iaf på ytan, rimligt.
Sen får du lägga på de sedvanliga 30-50% buffert - som alltid av ngn aledning verkar ätas upp iaf delvis
Sen får du lägga på de sedvanliga 30-50% buffert - som alltid av ngn aledning verkar ätas upp iaf delvis
Funderade på om jag ska göra en mindre renovering då det drog iväg väl mycket...
Tex strunta i att sänka taken men det blir ju inte många 1000 man sparar, nackdelen är att då måste jag använda dom gamla pansarrören vilket kanske är ok men skulle kännas bättre med nytt.
Nu är det ju resten av alla fönster så där kan jag "spara" ä, eller skjuta fram, 10000 men annars är det inte mycket man kan spara in på?
Färgen och spackel går åt, element grejerna blir ju ändå, lite isolering...
Blir ju kanske 70' och då är det ju kanske lika bra att göra allt?
Tex strunta i att sänka taken men det blir ju inte många 1000 man sparar, nackdelen är att då måste jag använda dom gamla pansarrören vilket kanske är ok men skulle kännas bättre med nytt.
Nu är det ju resten av alla fönster så där kan jag "spara" ä, eller skjuta fram, 10000 men annars är det inte mycket man kan spara in på?
Färgen och spackel går åt, element grejerna blir ju ändå, lite isolering...
Blir ju kanske 70' och då är det ju kanske lika bra att göra allt?
Klicka här för att svara