4 571 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Rimlig offert på rörmockeri
Ska renovera ett badrum på 6.5kvm. Har fått en offert på rörjobbet som jag undrar om den verkar rimlig. I priset ingår urkoppling & demontering av befintliga vitvaror inkl ett element (vattenburet). Installation och material för vattenburen golvvärme från lagerkrantz inkl shunt (montering av spånskiva ingår ej). Två nya golvbrunnar och dragning av rör till 5 nya tappställen. Totalpriset hamnade på 30000:-
Ja man blir fan bitter när man hör om alla dessa ockerpriser. Om du är något så när händig så fixar du allt själv utan större problem och sen tar du in rörkrökaren som får koppla ihop allt. Vips har du sparat 20000....
Ang. priserna på rörmockarjobb,håller på å renoverar badrummet efter en fuktskada å ville då självklart bygga ut lite alltså blev det lite rörjobb som skulle utföras utanför försäkringen så kontaktade en rörfirma (nämner inte namn för deras egen skull )
å fick ett anbud på nydragning av rör mm,blev tokdyrt ,å jag bad dom räkna på lite småjobb som var mer akut så tänkte jag att resten fixar vi sen,bad då att få specat arbets å materiel kostnad på nästa anbud,tacka fan att det skulle bli dyrt när dom ockarna tar 795 spänn i timmen!! kan tillägga att jag har pratat med ett flertal rörmockarfirmor i området å all övriga ligger på 400 kri timmen,självklart är moms medräknat i ovanstående priser,jaja en lite historia från mig,lycka till med rörjobben.
Klicka här för att svara