Hej,

Vi ska anlita rörmokare för att installera en radiator i vår 25 m2 stora gillestuga i källaren. Vi har nu fått en första offert, gällande installation av en radiator + byte av ventil på en radiator i ett annat rum, från en rörmokare som var väldigt trevlig och gav ett kompetent intryck.

Skulle gärna uppskatta er input om ni tycker offerten är rimlig då vi själva inte har någon koll.
Mitt första intryck var att den var lite högre än vad vi hade förväntat oss. Vad säger ni?


Offert för installation av radiator och byte av ventil med prisspecifikation, ROT-avdrag och totalsumma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D Daniel 109 skrev:
Vet du vad det är för T koppling? 5155 kostar 31kr på rinkaby. Det måste vara något annat. Men vad?

[länk]
Nej, jag har ingen aning. Reagerade också på att det kändes dyrt för en t-koppling.
 
Det kan nog vara en anslutning man klämmer runt ett entumsrör och med krutladdning som kör en kolv genom och sen går att öppna som en ventil mot påsticket. Såna kan nog ligga i det häradet i pris. Kanske vägs upp av arbetskostnad med tömning, gängning, svetsning osv om det är besvärligt koppla in sig. Och i nutid är det ju färre som ens jobbat med järnrör om det nu är så det ligger till här.
 
GK100 GK100 skrev:
Det kan nog vara en anslutning man klämmer runt ett entumsrör och med krutladdning som kör en kolv genom och sen går att öppna som en ventil mot påsticket. Såna kan nog ligga i det häradet i pris. Kanske vägs upp av arbetskostnad med tömning, gängning, svetsning osv om det är besvärligt koppla in sig. Och i nutid är det ju färre som ens jobbat med järnrör om det nu är så det ligger till här.
Japp, det är järnrör det gäller. Toppen, då låter den posten rimlig.
 
Ja, t.ex. Flamco T-Plus kostar ju 1500 och uppåt.
 
Vad är VVS/kopplingsmaterial för 1500kr plus moms? Kopplingarna är väl specificerade under andra poster? Är det lin och smörja för att täta vid kopplingarna så kostar det en 50-lapp på Clas Ohlson. Verktyg?
 
F Fred vom Jupiter skrev:
Vad är VVS/kopplingsmaterial för 1500kr plus moms? Kopplingarna är väl specificerade under andra poster? Är det lin och smörja för att täta vid kopplingarna så kostar det en 50-lapp på Clas Ohlson. Verktyg?
Vet ej. Jag får höra efter med rörmokaren. Är det någon annan som har en gissning på vad det kan vara?
 
Rör, klämkopplingar (böjar, skarvar)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.