Har fått föreläggande om komplettering till min bygglovsansökan. Det som stadsbyggnadskontoret vill ha är en kontrollplan.

Projektet handlar om att riva min befintliga altan och göra en ny, något större. Inget fast tak, bara trä - inget glas eller liknande. Är det någon som skulle orka kika om den bifogade kontrollplanen känns rimlig, missar jag något?

Det kommer säkert funka, eventuellt kan de säga att kontrollmetod ska vara vågkvitton på rivmaterialet.

H huggan skrev:
Det kommer säkert funka, eventuellt kan de säga att kontrollmetod ska vara vågkvitton på rivmaterialet.
Stort tack, vad skönt. 🙏 Jag hade själv tänkt köra med den gamla trallen och virket till återvinningen, tror du ändå de kommer vilja att jag väger det?

De flesta återvinningscentraler väger ju aldrig det för privatpersoner men man borde ju kunna få ett intyg att man lämnat materialet sorterat, om nu kommunen skulle kräva det.

• Gilla
Peter321
  • Laddar…
J
P Peter321 skrev:
Stort tack, vad skönt. 🙏 Jag hade själv tänkt köra med den gamla trallen och virket till återvinningen, tror du ändå de kommer vilja att jag väger det?
Nej det kan dom inte begära av en privatperson utan du redovisar bara att du sorterar på återvinningen..

• Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.