Hej!
Vår kallvind har tilläggsisolerats och det är även ditsatta en massa lufthål med ventilgaller. Vid besiktningen bad vår besiktningsman oss hålla koll på så att det inte vart rimfrost där uppe för då behövdes det ytterligare ventilation. Var upp på vinden förra veckan och såg då att det var rimfrost på en balk men bara den som satt närmast avluftningen från toaletten?!? Vårt badrum är också omgjort och i samband med det satts en fläkt in för att kunna ventilera bort bla fukt. Kan det på något sätt vara den som gör att vi får rimfrost just bara i närheten av avluftningen? Och i så fall hur löser man problemet?

Märkte att jag hade väldigt mycket rimfrost precis ovanför den ena avluftningen för avloppet för någon vecka sen när det var kallt. Visade sig att jag själv hade klantat mig när jag tittade på avluftningen och hade lyckats sätta på gummiventilen upp och ner så då var det inte tätt där.

är det bara där så läcker det fukt från toan dit...får även isolera röret..Alltså inte toaröret....utan ventröret på vinden...Kanske ska plocka ner fläkten...Pax?...och täta med lite silikon eller dyl Fläkt --kontra kanal ...kolla om det är tätt dom emellan..
Även avluftningsröret kan ni isolera...runt omkring....skadar inte

mvh

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.