Har läst många bra tips på forumet inför min trapprenovering, så jag tänkte ge tillbaka två före/efter bilder på hur min renovering blev.

Trappan är en furutrappa från 60-talet. Sidor och sättsteg grundades och målades vita, På stegen har jag lagt mörkgrå matta från Golvabia.

Jag gjorde en egen trappkompass och skar ut mattbitarna som sedan limmades med golvlim + kontaktlim runt trappnosen.

Bild före:
IMG_2950.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild efter:
IMG_3016.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Tänk vad lite färg kan göra! :D (och matta men det hade också kunnat vara färg)

Jättesnyggt (Tusen gånger snyggare än när folk gör sniklösningar med trestavs-ekparkett i trappan)! Diggar även Marimekko-tapeten :thumbup:

Kalassnyggt!! Var det svårt att få till limningen runt nosarna?

Tack för era fina kommentarer! Det värmer!

MaWa71, nej det var enklare än jag vågade hoppas på. Jag satte kontaktlim runt trappnosen och på mattan, väntade ca 15 minuter och lade sedan på mattan. Jag pressade med en rundad träkloss och limmet högg direkt och mattan satt som berget omedelbart utan minsta tillstymmelse till att vilja buckla upp eller resa sig. Enda tråkiga är att kontaktlimmet lukar så förbaskat, har vändrat hela helgen nu och det är bättre men limmet avger fortfarande skarp doft.

anthill: Tack! Ja tapeten är fin, men dess främsta egenskap är att vara avtorkningsbar så man kan torka bort ev spår efter lortiga barnhänder som dras längs med väggen när dom går i trappan. Tapeten är verkligen kraftig och säljaren skojade och menade att man i princip kunde skura den med rotborste... :)

Snyggt :D

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.