1 513 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Restaurera byrå
Har varit på eriskhjälpen och fyndat en jättefin byrå. Den behöver dock slipas om och restaureras till sin forna glans. Jag behöver lite tips och hjälp hur jag ska gå tillväga (huruvida jag ska olja den, betsa eller göra något annat). Har tagit lite bilder så kom gärna med tips och förslag. Tror att den är gjord av ek och skivan på toppen är ekfanér. Fanéret på toppen av byrån som har börjat bubbla har jag tänkt ersätta med skinn (som på bilden)
http://www.hanngrens.nu/system/visabild.asp?Bild=543_88Z5G0VDN3&HID=543&BildID=11271
Pga storleken på bilderna så var jag tvungen att lägga upp det som en zip. fil. Hoppas det gör inget.
Länken till bilderna
http://rapidshare.com/files/285195050/byr__.zip.html
Misstänker att det är några begränsningar ang antal nerladdningar så jag kommer nog behöva byta lagringsplats
http://www.hanngrens.nu/system/visabild.asp?Bild=543_88Z5G0VDN3&HID=543&BildID=11271
Pga storleken på bilderna så var jag tvungen att lägga upp det som en zip. fil. Hoppas det gör inget.
Länken till bilderna
http://rapidshare.com/files/285195050/byr__.zip.html
Misstänker att det är några begränsningar ang antal nerladdningar så jag kommer nog behöva byta lagringsplats
Om filerna är för stora så kan man använda ex GIMP som är ett gratis bildbehandlingsprogram. Där kan man enkelt skala ner bilder.
Ett annat tips är att högerklicka på dem i Windows Utforskare och skicka dem via mail. Då får man normalt frågan om man vill krympa dem. Sedan kan man Spara Bifogade Filer från Mailet och vips har man mindre filer. Jag tror sedan att man kan bifoga dem direkt i forumet.
Ett annat tips är att högerklicka på dem i Windows Utforskare och skicka dem via mail. Då får man normalt frågan om man vill krympa dem. Sedan kan man Spara Bifogade Filer från Mailet och vips har man mindre filer. Jag tror sedan att man kan bifoga dem direkt i forumet.
Klicka här för att svara