3 737 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
resonansljud
Hejsan,
Jag och min sambo har nu bott i vårt nya stenhus i 8 veckor. Allting var super dom första 4 veckorna, sedan helt plötsligt börjar vi höra ett djupt resonans/basljud på ovanvåningen. Detta kom i samband med att vinden vände och började blåsa från ett nytt håll. Ljudet börjar bli högt runt 10 m/s.
Ljudet kan bli väldigt högt, så pass högt så att det kan överrösta tv:n.
Kan bäst beskriva ljudet som om grannen ovanför din lägenhet har fest. Fullkomligt omöjligt att ignorera.
Är det någon som har råkat ut för något liknande ?
Jag och min sambo har nu bott i vårt nya stenhus i 8 veckor. Allting var super dom första 4 veckorna, sedan helt plötsligt börjar vi höra ett djupt resonans/basljud på ovanvåningen. Detta kom i samband med att vinden vände och började blåsa från ett nytt håll. Ljudet börjar bli högt runt 10 m/s.
Ljudet kan bli väldigt högt, så pass högt så att det kan överrösta tv:n.
Kan bäst beskriva ljudet som om grannen ovanför din lägenhet har fest. Fullkomligt omöjligt att ignorera.
Är det någon som har råkat ut för något liknande ?
Då var jag kanske lite snabb, har nu själv varit uppe på mitt tak och kikat och det visade sig att det var den gamla TV-antennen som satt monterad på skorstenen som började vibrera när det blåste, detta fortplantade sig sedan i murstocken och gick ner genom hela huset.
Klicka här för att svara