Har köpt en innegivare till min Biomatic-panna. Den styrs med hjälp av två knappar som sitter tämligen löst. Är tämligen övertygad om att de för eller senare kommer att försvinna, typ in i en dammsugare eller torka och lossna. Jag frågade min återförsäljare om han kunde fixa reserver men blev upplyst om att de eller tillverkaren inte hade sådana. Min förhoppning är att detta är en standardpryl inom el/elektronik och att man borde kunna få tag på den någon annanstans. Tips på var?

givarduttar_131106.jpg

Inget svar på din fråga, men tips på "åtgärd".

Om inte knapparna behöver kunna tas loss för att få bort fronten så går det att limma knapparna mot knapparna, sätta fast knapparna med någon typ av låsring.

Om knapparna behöver kunna tas loss så går det kanske att silikona fast knapparna mot knapparna.

Tja, det blir väl till att limma fast dem i så fall. Bakstycket går ju då fortfarande att ta loss för att lossa kablarna till pannan men i övrigt spärrar jag vidare demontering. Får ju hoppas att det inte påverkar ev garanti.... Tack för responsen!

Jag tycker dessa knappar starkt påminner om vissa täckploppar på diverse saker.
Dum design förövrigt. Skamligt att ens göra något sånt skit idag.

Sen går det att få tag i de då de har tillverkats. Problemet ligger bara i att de inte säljer de för det är jobbigt och att de inte kan sälja en helt ny enhet istället.

Har liknande problem med att få tag i täcklock i Eurolans serie för rj45. Går hur bra som helst att köpa uttag och täcklock separat förpackat. Men att få de var för sig i en påse om typ 100 st eller mer är omöjligt.

Det är väl täckploppar man får går på vad tiden lider...

Känner igen den där med lock till RJ45-uttag, "kanonslucksvarianten". Ramlar av efter två lyft. Lyckades få tag på en påse extra via min elektriker men de börjar sina... Också en sjukt dålig variant som någon måste haft otrolig otur när denne tänkte ut. Kan knappast ha testats innan tillverkning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.