8 147 läst ·
2 svar
8k läst
2 svar
Reservdelar till rikt- och planhyvel (Elektra-Beckum HC-260 M) köpes
Jag har fått tag på en Elektra-Beckum rikt- och planhyvel från 1986 som är i gott skick förutom att vissa delar saknas. Som ni ser på bilden så saknas exempelvis bordet som ämnet skall landa på efter man har för det över kuttern, vinkelanhållet samt skydden/spånsugskåpan. Är det någon som sitter på en gammal Elektra-Beckum HC-260 M som inte behöver delarna jag saknar?
Jag har kontaktat Metabo (som köpte Elektra-Beckum) men de lagerför inga reservdelar till en såpass gammal hyvel så den vägen är tyvärr inte möjlig.
Vänliga hälsningar
Jesper
Jag har kontaktat Metabo (som köpte Elektra-Beckum) men de lagerför inga reservdelar till en såpass gammal hyvel så den vägen är tyvärr inte möjlig.
Vänliga hälsningar
Jesper
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej jag har exakt samma problem skulle behöva 2 nya riktbord fram och bak. Om du hittar nått ställe någonstans som har eller kommer på hur man ska söka. Kanske på tyska? Förjävla svårt att hitta bord till dom. Kanske kan passa med nån från dewalt duab eller liknande det är många som gör den ritningen. Inca säljs / såldes under många namn.knutjesperolsson skrev:
Jag har fått tag på en Elektra-Beckum rikt- och planhyvel från 1986 som är i gott skick förutom att vissa delar saknas. Som ni ser på bilden så saknas exempelvis bordet som ämnet skall landa på efter man har för det över kuttern, vinkelanhållet samt skydden/spånsugskåpan. Är det någon som sitter på en gammal Elektra-Beckum HC-260 M som inte behöver delarna jag saknar?
Vänliga hälsningar
Jesper
I värsta fall. Kan du få köpa hela min maskin med sågsugskåpor långhålsborr mm det ända jag saknar är riktanhåll måste tyvärr ta lite betalt gav 1500 för maskinen de är en 3fas.
Gammal maskin, va? De säljer den ju fortfarande. Tror iof att ett skydd har ändrats men borden torde vara samma lika, ser väldigt identiskt ut med den jag har som bara är några år gammal.
https://portal.metabo-service.com/sv-SE/reservdelslistor/detail/0114026100 14/
https://portal.metabo-service.com/sv-SE/reservdelslistor/detail/0114026100 14/
Klicka här för att svara