Fairlane
Hej,

Vi har en Mora Temp ESS High Line kök som ikväll gav upp. Den ger bara varmvatten.
Den har även läckt ett tag, utan att jag tagit tag i det. Om jag förstår det rätt så är det en hylsa i som behöver bytas. Dilemmat är att jag vill göra detta helst imorgonkväll, då det är kalas i helgen, så att beställa delar från nätet fungerar inte.

Är det någon som vet en butik som kan ha detta hemma i Stockholmsområdet?
Om ni tror att jag är fel ute så får ni gärna säga det också.

Tack på förhand

Fairlane
Kanon! Priset var ju rimligt också.

Clasohlson har nog också delar till morablandare som de haft i sortiment.

Fairlane
Jag hittade inget när jag sökte på Clasohlsons hemsida. Sökte jag på Mora så dök det bara upp knivar. Synd eftersom jag hade 3 Clasohlson-butiker närmare än närmsta Hornbach. Hornbach ligger dock inte så långt bort så jag åkte dit och en fördel är ju att man kan fråga personalen också. Jag fick rätt saker och det var rätt lätt att fixa även om beskrivningen som följde med inte var den bästa. Nu får jag både varmt och kallt vatten igen och har inte någon läcka.
Man inser rätt snabbt hur van man är att ha vatten i kranen i köket. Jag stängde av vattnet helt eftersom varmt, kunde bli väldigt varmt. Lite senare skulle jag bara skölja av händerna och dottern skrattade rått åt mig för att sen göra samma fel mindre än 5 minuter senare. :)

Fairlane
Den ser likadan ut, men heter något med 020, istället för 010.
Märkligt att den inte dyker upp när man söker på Mora.

Det var dock väl stor prisskillnad mot Hornbach. 229 på Hornbach, 465 på Clas Ohlson.

Clasohlson har mer reservdelar än de flesta vet om.

Fairlane
Nu ser jag att när jag söker på Mora så år jag upp två flikar. Den första med produkter innehåller inte det jag söker, men på den andra fliken med reservdelar så fanns den. Eller snarare, versionen som heter 020, finns. Med googles hjälp hittade jag även 010, men den hade utgått ur sortimentet. Vad som skiljer de åt vet jag inte. Clasohlsons hemsida kanske behöver förbättras om man inte hittar det man behöver vid en sökning. Kanske är det därför folk inte vet om att de har reservdelar.

Clasohlson var dock inte ett alternativ eftersom de inte lagerför reservdelar i butiker utan man måste beställa, så med tidspress så fungerar det inte.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.