Jag har fått tag på en såg. Elu TGS 171. Den är inte helt komplett och jag undrar om det går att få tag på delar till den. Om jag förstått hur den skall fungera så skall det vara en fjäder som drar för skyddet och en vajer som drar bort det när man drar i handtaget. Båda dessa är av. Vidare saknar jag linjalen för att klyva bräder. Den är visserligen från 1980, men den verkar bra i grunden så det vore bra om det gick att få tag på delarna.

20140816_155508[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sten Rydahl
  • Laddar…
Googla fram en sprängskiss och kolla upp hur det ska se ut och vad du behöver. Kolla med Handmaskinservice i Sundsvall om dom kan skaffa fram delarna. Kan rekommendera dom, fixade fram delar till mitt ELU fräsbord. Sprängskisser finns också på Dewalts hemsida till ELU, man kan även se priset på delarna där har jag för mig. Jag kollade också på nån engelsk sida om det skulle vara billigare därifrån men det var det inte.

Ring Slipservice i Örebro, fixar det mesta.

Handmaskinservice i Sundsvall är kungar när det gäller att fixa fram reservdelar/tillbehör till olika maskiner.

Tack så mycket. Sprängskisser verkar inte svårt att hitta. Både Sundsvall och Örebro är långt från mig, men de kanske kan skicka delar.

Handmaskinservice i Sundsvall skickade till mig eftersom jag bor i Östersund, inga problem. Bra service har dom, svarade snabbt på mail, kan bara hålla med Buuzzz.

Hej, snyltar lite på denna gamla tråd (9år) och undrar om det skett något nytt på reservdelsfronten för en ELU kapå&gersåg?
PS 174 Type A5.
Jag ska ringa handmaskiner i mrn för firman verkar finnas kvar, men kan någon ge mer draghjälp är det ju bra :cool:
/W

Peter Weiss i Riedering i Bayern har väldigt gott om delar till vissa maskinmodeller. Han talar bara tyska och har ingen e-post utan man antingen ringer eller skriver brev.

• Gilla
kovjan
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.