Hej,

Någon som kan identifiera detta gångjärn i plast och var jag kan köpa ett nytt, har gått sönder precis vid skruvarna. Vet ej var duschdörrarna är köpta då de redan fanns på plats när vi köpte.

Ena bilden visar hur dörren ser ut, uppifrån. Är en kula som ligger däri.

Tack på förhand! Hand håller ett brutet plastgångjärn för duschdörr, skadat nära skruvhålen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av ett trasigt plastgångjärn på en duschdörr med en kula i mitten och synliga skruvar.
Skapa konto
Hand håller ett trasigt vitt plastgångjärn framför en stängd duschdörr, med synliga skruvhål där det gått sönder.
Skapa konto

Jag gissar på Ifö eller Ido ;)

S sune73 skrev:
Jag gissar på Ifö eller Ido ;)
Tack, och har nu försökt gå igenom deras reservdelar men hittar tyvärr inget som verkar vara samma. :thinking:

Ingen som råkar känna igen? Fått svar från både Gustavsberg och IFÖ och var inte deras :/

Ta en bild så man får en helhetsbild av duschen.

Har du kvar delarna som gått sönder kanske de går att få ihop igen med typ "Plastic Padding"
/B

P
Den delen verkar vara gjord för att gå sönder just där.
Är nog vettigare att byta till något med lite kvalité som inte har plastdelar.

Hörndusch med glasdörrar i ett litet kaklat badrum i ett äldre hus.
Skapa konto
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Ta en bild så man får en helhetsbild av duschen.
Svårt ta bra bild, gammalt hus med små badrum.

Bono_R bonor skrev:
Har du kvar delarna som gått sönder kanske de går att få ihop igen med typ "Plastic Padding"
/B

Funderat lite på att prova en sådan lösning. Om inte annat som tillfällig lösning.

Hej, jag har exakt samma beslag som gått sönder. Hittade du någon reservdel? Dennis

Hej,

tyvärr inte, fick laga med glasfiber plastic padding som jag köpte på Bauhaus på båt-avdelningen. Fungerar bra. Tyvärr inte jättesnyggt men syns som tur inte.

Tänkte låna den här tråden. Någon som vet var man kan köpa de här?
Det är Bath deluxe!

• Delar till Bath Deluxe badrumstillbehör på ett vitt handfat med handduk i bakgrunden.
    Skapa konto
BirgitS
C CarlNinov skrev:
Tänkte låna den här tråden. Någon som vet var man kan köpa de här?
Det är Bath deluxe!
Bath Deluxe påstår att de gärna hjälper till: https://www.bathdeluxe.com/sparepart/
Du kan ju också pröva med företagen som är återförsäljare, t.ex. Bauhaus.

BirgitS BirgitS skrev:
Bath Deluxe påstår att de gärna hjälper till: [länk]
Du kan ju också pröva med företagen som är återförsäljare, t.ex. Bauhaus.
Tack. Jag ringde Bauhaus men man måste åka till närmsta butik, tyvärr har man ca 10 mil!
Sen är det ett problem till och det är att det ej står vad det är för modell. Står ju bara Bath Deluxe

BirgitS
C CarlNinov skrev:
Tack. Jag ringde Bauhaus men man måste åka till närmsta butik, tyvärr har man ca 10 mil!
Sen är det ett problem till och det är att det ej står vad det är för modell. Står ju bara Bath Deluxe
Försök med att skicka fotot och foton på hela duschen till Bath Deluxes kundtjänst då.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.