Jag vet tyvärr inte om golvet är oljat eller lackat, vi flyttade in för inte så länge sedan!?
Anyone?🥲
Svårt att avgöra hur djupt skadorna går genom mobilen.
Men ibland går det att fixa repor i trä genom att blöta och värma.
Du tar i så fall en linneduk eller disktrasa och fuktar den lätt.
Lägg trasan över det repade området och dutta med något varmt, tillexempel ett strykjärn, på trasan några gånger.
Värm inte för länge, då blir trasan bränd.
Idén är att vattnet går in i träfibrerna och sedan expanderar med värmen, och på så vis rätar fibrerna och det minskar repan/hålet.
Upprepa hela processen ett antal gånger.
Om det inte händer något alls efter ett par försök är det möjligt att lacken hindrar vattnet från att komma ner till rätt ställe, och du behöver i så fall slipa bort den först.
Det blir i så fall en hel del arbete och jag skulle överväga att bara fylla upp med vax i lämplig färg som tidigare förslaget.
Men ibland går det att fixa repor i trä genom att blöta och värma.
Du tar i så fall en linneduk eller disktrasa och fuktar den lätt.
Lägg trasan över det repade området och dutta med något varmt, tillexempel ett strykjärn, på trasan några gånger.
Värm inte för länge, då blir trasan bränd.
Idén är att vattnet går in i träfibrerna och sedan expanderar med värmen, och på så vis rätar fibrerna och det minskar repan/hålet.
Upprepa hela processen ett antal gånger.
Om det inte händer något alls efter ett par försök är det möjligt att lacken hindrar vattnet från att komma ner till rätt ställe, och du behöver i så fall slipa bort den först.
Det blir i så fall en hel del arbete och jag skulle överväga att bara fylla upp med vax i lämplig färg som tidigare förslaget.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Känn på ytan, är den glatt och så är den förmodligen lackad. Att fylla ut dessa revor för att få det osynlig blir typ omöjligt, du kan få det bättre om du fyller som tidigare har föreslagits. Annars är det omslipning och olja som gäller. Jag personligen tycker att oljade golv är det bästa, blir det märken så är det lite vatten, trasa och strykjärn som gäller. Märkena försvinner i stort sätt helt.ELantagonism skrev:
Klicka här för att svara

