blackarrow blackarrow skrev:
Järnspån/pulver skulle inte färga av sig speciellt mycket.
Det kan bli svart när man lackar på det.

useless useless skrev:
Det kan bli svart när man lackar på det.
Ok, litar på dig. Några erfarenheter av järnoxid?

Jiji Jiji skrev:
Hur har det gått med ert golv. Här är en bild av vårt slipade och lackade golv. Det är ju inte vi som gjort det så jag vet ju inte hur det är gjort men vid spikarna är det inte svart. [bild]
Däremot har det varit matta på golvet vid något tillfälle och det finns spår av den på vissa ställen. Det är lite svart, som att det skulle vara lite smutsigt.
Ser fint ut! Här har det gått sådär. De har varit här 3 gånger till. Nu senast blev det hårdvaxolja. De flesta märkena kring spikarna är borta, däremot har det uppkommit andra fula fläckar. Vi fick lite avdrag på faktura, men den enda utvägen sen var att ta dit en besiktningsman från GBR. Det orkar vi inte... hoppas att det blir bättre med tiden när det slits lite med hälsan, och solen får göra sitt
Tack för hjälpen!

• Trägolv med hårdvaxolja och fläckar runt spikar, vissa märken kvarstår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv med hårdvaxolja, spår av spikmärken och några mörka fläckar.
    Skapa konto
  • Trägolv med spikar och fläckar efter behandling med hårdvaxolja.
    Skapa konto
  • Trägolv efter behandling med hårdvaxolja, märken kring spikar syns, fläckar och vägg i spackling.
    Skapa konto
Jag tycker att det ser rustikt ut. Vårta golv har fläckar både nya och gamla och det är ju så det är med gamla trägolv. Jag önskar att våra inte vore lackade men men nu är de det. Era golv har en fin ton och ser trevliga ut.

• Gilla
Nilsson18
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.