Ett lite tråkigt förstainlägg, men har nyligen kaklat om i köket och vid fogning använde min "hantverkare" (kompis) en stålspade. Jag frågade honom om det inte skulle repa, men det skulle det inte utlovades det.

Idag putsade jag rent kaklet och det hade såklart massa smårepor på sig.
Finns det något sätt att fixa så att de inte syns lika tydligt?

Kaklet är blankt/svart.

Tack på förhand!
 
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Riv ner och gör om...gör rätt...

Hur man kan kalla sig hantverkare och lägga på fogen med en "stålspade" låter ju sjukt och ännu värre på en blank platta...

Men man slutar tyvärr inte förundra sig ibland...
 
Erna skrev:
Ett lite tråkigt förstainlägg, men har nyligen kaklat om i köket och vid fogning använde min "hantverkare" (kompis) en stålspade. Jag frågade honom om det inte skulle repa, men det skulle det inte utlovades det.

Idag putsade jag rent kaklet och det hade såklart massa smårepor på sig.
Finns det något sätt att fixa så att de inte syns lika tydligt?

Kaklet är blankt/svart.

Tack på förhand!
Låt inte din kompis tvätta din bil.:x Håller för övrigt med föregående talare.
 
Plocka ner och göra om är nog inte så troligt.
Reporna är ganska små och syns när man tittar nära.
Frågan var om man kunde göra någon nödlösning för att iaf försöka dölja dom?
 
Testa putsa med autosol och en trissa på skruvdragaren och se om det blir någon skillnad.
 
Paul-Staffanstorp
Normalt sett är det inte så mycket kakel i ett kök och hellre att lägga lite pengar på nya plattor än att gå och reta mig på reporna syftade jag på...

Man ska stå ut i en hel del år med det ju...
 
Segge skrev:
Testa putsa med autosol och en trissa på skruvdragaren och se om det blir någon skillnad.
Testa i så fall på en lös kakelplatta.
 
Tack för tipset! Ska snart slänga upp några lysrör oxå så får se hur det ser ut i full belysning oxå.
Ja Paul du har ju rätt, det är inte överdrivet mkt kakel, men det känns tråkigt att riva ner det nu iaf när allt nästan är färsdigt.
 
Trist - har du sagt till din kompis så att han inte gör om samma misstag?
 
Du kan alltid köpa sådana där "klistermärken" som du kan täcka alla kakelplattor med:). Dock vet jag inte hur snyggt det blir på ett helt nytt kakel:).
 
jag tänker som så, det var inte du som gjorde jobbet, fråga den som gjorde det vad h*n har tänkt göra åt det? Givetvis vill man ju inte ha repigt kakel i köket.

Lite stolthet/ärlighet finns det väl kvar i svenska folket ändå?

/Steve
 
Såg bättre ut iaf när belysningen kom upp. :)
Så det får nog vara så kanske man kaklar om igen om några år.
Tack för alla svaren.
 
Vad skönt - strunt i osynliga repor och gläds åt att du har ett snyggt kök! :-)
 
Och "hantverkar" kompisen fortsätter i 10 tals år med sin stålspackel ;-).

Mvh Patrik
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.