Ska flytta in i en lägenhet snart, toaletten verkar vara helt sönderrepad inuti som om någon gnuggat med stålull.
Jag vet inte om det är något som är tillräckligt illa att påpeka för värden så att dom installerar en ny eller lägger de på föregående boende som uppenbarligen inte hanterat toaletten ordentligt.
Men om det nu inte går, någon som har ett tips om detta går att ordna? Bifogar bild.
Modellen på toaletten görs nämligen inte så att köpa en ny själv skulle kosta apmycket eftersom det är en hel modul...
Jag vet inte om det är något som är tillräckligt illa att påpeka för värden så att dom installerar en ny eller lägger de på föregående boende som uppenbarligen inte hanterat toaletten ordentligt.
Men om det nu inte går, någon som har ett tips om detta går att ordna? Bifogar bild.
Modellen på toaletten görs nämligen inte så att köpa en ny själv skulle kosta apmycket eftersom det är en hel modul...
Garagebyggare
· Västmanland
· 124 inlägg
Ouch! Hård i magen känns som en underdrift 
Seriöst: få alltid med allt sånt i protokollet, så det inte står ord mot ord vid utflyttning.
Seriöst: få alltid med allt sånt i protokollet, så det inte står ord mot ord vid utflyttning.
En tidigare hyresgäst som inte har fått lära sig vad man använder en toaborste till. Svinto i toan har jag sett förut med samma resultat. För att få bort metallspåren samt kvarvarande kalk så fungerar syra - troligen behövs en starkare syra för att oxidera det metalliska järnet.
Testa först med 24% ättika från affären över natt.
Hjälper inte denna svaga syra så skulle jag köpa en en flaska saltsyra (skydda ögonen med skyddsglasögon) hälla i ett par dl. Effekten borde vara påtaglig ganska snart.
Testa först med 24% ättika från affären över natt.
Hjälper inte denna svaga syra så skulle jag köpa en en flaska saltsyra (skydda ögonen med skyddsglasögon) hälla i ett par dl. Effekten borde vara påtaglig ganska snart.
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Det är nog inte att rekommendera, att som hyresgäst, själv exprementera med diverse starka syror.
Konsultera hyresvärden och låt han åtgärda eventuellt byta toastolen.
Om du själv förvärrar skadan kan skadeståndsanspråk falla på dig själv.
Konsultera hyresvärden och låt han åtgärda eventuellt byta toastolen.
Om du själv förvärrar skadan kan skadeståndsanspråk falla på dig själv.
Finns ingen möjlighet att syra skadar porslinet så ingen risk att något förvärras.
Däremot så kanske man som hyresgäst önskar en rejäl skada att visa upp för hyresvärden så att något åtgärdas. Detta kan vara skäl att inte vara för händig själv.
Däremot så kanske man som hyresgäst önskar en rejäl skada att visa upp för hyresvärden så att något åtgärdas. Detta kan vara skäl att inte vara för händig själv.
I längden ja om det används vanemässigt eller fel produkt används. Rörmokare gillar inte kaustiksoda som finns i olika varianter. Men 30-33% saltsyra används även av fackfolk för att ta bort svåra kalk och rostbeläggningar. Blandas den ut med den lilla mängden vatten som finns i kröken så blir procenten lägre. Jag har själv fått rören tvättade med saltsyra 4 ggr samma dag efter en olycka då rörrensning inte räckte. I vissa områden rensas rören en gång om året med saltsyra.roland53 skrev:
I detta fall håller jag med om att fastighetsägaren bör kontaktas först för att få se avvikelsen och själva få åtgärda det för att undvika framtida problem. Det ser inte att vara normal nerslitning i toaletten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden