Att ha fullt i köksskåpen är ett vad jag förstår ganska utbrett fenomen. Ett tecken på detta kan vara när det helt utan förvarning börjar trilla ut saker (hårda och sköra) från översta hyllan...detta hände oss häromdagen. Någon timme efter infernot när dammet lagt sig och dammsugaren tystnat och man börjar syna bänkskivan och golvet så har det alltså gått en liten flisa i laminatskivan (ca 1x1 mm) mitt på bänkskivan.

Finns något lämpligt att fylla ut flisan med, typ laminatspackel?
 
Jag skulle tro att det enda som håller är riktig Epoxy eller någon form av Plastic Padding.
Dock inte troligt att du kan hitta något liknande i exakt samma färg som bänkskivan.

Jag lagade ett grovt märke i en laminatbänkskiva på jobbet.
Grävde ur hålet lite extra, tepjade runt med maskeringstejp och lade slutligen i Kemisk Metall.
Slipade ner med väldigt fint sandpapper (600 tror jag det var).
Nakdelen med Kemisk Metall är att eventuella repor blir Väldigt ljusa.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.