1 258 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Reparera felsågning i laminatskiva
Hmm
En kompis (o nej det är inte jag ;D) har sågat fel i en laminatskiva, fråga mig inte hur han lyckades. Funderar nu hur man kan fixa till det snyggt. Skivan är mörk. Lagningen som kommer att synas är max 5mm sedan täcks resten av diskbänken..
Har funderat på 2 st lösningar
alt 1
Försöka limma tillbaka fel sågningen sedan måla med någon slags färg där laminatet är borta och sedan fylla upp med epoxi. Får hoppas att han inte har slängt skivan... :
Alt 2
Bygga upp kanten med plastikpadding och sedan måla ytan mörk. Är lite fundersam på denna lösning då man kommer att behöva bygga ca 6- 10 mm.
De e bara att komma med förslag o nej köpa nytt är inte ett alternativ. :-[
Tacksam för förslag
En kompis (o nej det är inte jag ;D) har sågat fel i en laminatskiva, fråga mig inte hur han lyckades. Funderar nu hur man kan fixa till det snyggt. Skivan är mörk. Lagningen som kommer att synas är max 5mm sedan täcks resten av diskbänken..
Har funderat på 2 st lösningar
alt 1
Försöka limma tillbaka fel sågningen sedan måla med någon slags färg där laminatet är borta och sedan fylla upp med epoxi. Får hoppas att han inte har slängt skivan... :
Alt 2
Bygga upp kanten med plastikpadding och sedan måla ytan mörk. Är lite fundersam på denna lösning då man kommer att behöva bygga ca 6- 10 mm.
De e bara att komma med förslag o nej köpa nytt är inte ett alternativ. :-[
Tacksam för förslag
Tack för svaret..
Använde biten från den gamla skivan. delade den på hälften, använde biten med laminat på..
Använde plastikpadding för att bygga en ny grund.
Limmade sedan ihop allt, man kan knappt se skarven...
Kompisen är nöjd men jag skall tipsa honom om rep kittet...
Använde biten från den gamla skivan. delade den på hälften, använde biten med laminat på..
Använde plastikpadding för att bygga en ny grund.
Limmade sedan ihop allt, man kan knappt se skarven...
Kompisen är nöjd men jag skall tipsa honom om rep kittet...
Klicka här för att svara