Hej alla,
Lägenheten vi bor i har troligtvis varit uppdelad någon gång och i öppningen mellan vår hall och vårt vardagsrum ser golvet ut såhär.
Hela lägenheten har brädgolv men just detta partiet är i betong/någon slags puts?
Som ni ser på bilden så har betongen börjat lossna och vår tvååriga son hjälper mer än gärna till med att påskynda processen.
Även köket har en liknande utfyllnad mellan två golvbrädor med större mellanrum (se andra bilden).
Så min fråga är, hur angriper jag det här på bästa sätt?
Lägenheten vi bor i har troligtvis varit uppdelad någon gång och i öppningen mellan vår hall och vårt vardagsrum ser golvet ut såhär.
Hela lägenheten har brädgolv men just detta partiet är i betong/någon slags puts?
Som ni ser på bilden så har betongen börjat lossna och vår tvååriga son hjälper mer än gärna till med att påskynda processen.
Även köket har en liknande utfyllnad mellan två golvbrädor med större mellanrum (se andra bilden).
Så min fråga är, hur angriper jag det här på bästa sätt?
Vi vill dock behålla det gamla trägolvet och den estetik det ger. Det är som sagt en gammal lägenhet med högt i tak, valv och stuckaturer.Jonatan79 skrev:
Jag har gått i tankarna om att använda flytbetong men har ingen erfarenhet av det. Är det ens ett alternativ?
Trä är ett levande material, ganska säker på att dylika lösningar kommer spricka över årstiderna då trät sväller/krymper. Lappa i med trä av samma typ/någon form av flexibel fog skulle jag satsat pågolvplankan skrev:
Klicka här för att svara