Hej alla,

Lägenheten vi bor i har troligtvis varit uppdelad någon gång och i öppningen mellan vår hall och vårt vardagsrum ser golvet ut såhär.
Hela lägenheten har brädgolv men just detta partiet är i betong/någon slags puts?
Som ni ser på bilden så har betongen börjat lossna och vår tvååriga son hjälper mer än gärna till med att påskynda processen.
Även köket har en liknande utfyllnad mellan två golvbrädor med större mellanrum (se andra bilden).

Så min fråga är, hur angriper jag det här på bästa sätt?
 
  • Skadat grått golv med sprickor och flisor vid en tröskel, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En sprucken och skadad grå yta med synliga lager och splittringar, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gregggor
  • Laddar…
Enklast och mest hållbart i längden är att lägga ett nytt golv på ert ”undergolv”.
 
  • Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Enklast och mest hållbart i längden är att lägga ett nytt golv på ert ”undergolv”.
Vi vill dock behålla det gamla trägolvet och den estetik det ger. Det är som sagt en gammal lägenhet med högt i tak, valv och stuckaturer.

Jag har gått i tankarna om att använda flytbetong men har ingen erfarenhet av det. Är det ens ett alternativ?
 
namnbyte
golvplankan golvplankan skrev:
Vi vill dock behålla det gamla trägolvet och den estetik det ger. Det är som sagt en gammal lägenhet med högt i tak, valv och stuckaturer.

Jag har gått i tankarna om att använda flytbetong men har ingen erfarenhet av det. Är det ens ett alternativ?
Trä är ett levande material, ganska säker på att dylika lösningar kommer spricka över årstiderna då trät sväller/krymper. Lappa i med trä av samma typ/någon form av flexibel fog skulle jag satsat på
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.