Hej!
Var tvungen att riva ned den spånskiva som tidigare suttit på en innervägg och under var det både betong och gammal panel, lite hål och vääääldigt ojämnt. Hade gärna undvikit att sätt upp en spånskiva rätt på, skulle hellre sätta renoveringsgips (gissningsvis med läkt bakom?) eller något annat finurligt. Kanske bör vi bredspackla? Lägger upp några bilder så ni ser. Frågan är egentligen; hur gör man detta snyggast, enklast, relativt billigt och såklart även hållbart?
Troligtvis blir det panel på allt, men inte bestämt än…
tacksam för svar!
/Nybliven husägare
Var tvungen att riva ned den spånskiva som tidigare suttit på en innervägg och under var det både betong och gammal panel, lite hål och vääääldigt ojämnt. Hade gärna undvikit att sätt upp en spånskiva rätt på, skulle hellre sätta renoveringsgips (gissningsvis med läkt bakom?) eller något annat finurligt. Kanske bör vi bredspackla? Lägger upp några bilder så ni ser. Frågan är egentligen; hur gör man detta snyggast, enklast, relativt billigt och såklart även hållbart?
Troligtvis blir det panel på allt, men inte bestämt än…
tacksam för svar!
/Nybliven husägare
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kroatien - Byggnadsingenjör kräver 23cm gjutning mot befintlig innervägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga ny innervägg på befintligt laminat/klickgolv? Eller borde golvet bytas först? (Inga planer på att byta annars inom de närmsta åren.)
Byggmaterial & Byggteknik -
Befintlig Innervägg ljudisolering
Byggmaterial & Byggteknik


