Hej!

Var tvungen att riva ned den spånskiva som tidigare suttit på en innervägg och under var det både betong och gammal panel, lite hål och vääääldigt ojämnt. Hade gärna undvikit att sätt upp en spånskiva rätt på, skulle hellre sätta renoveringsgips (gissningsvis med läkt bakom?) eller något annat finurligt. Kanske bör vi bredspackla? Lägger upp några bilder så ni ser. Frågan är egentligen; hur gör man detta snyggast, enklast, relativt billigt och såklart även hållbart?

Troligtvis blir det panel på allt, men inte bestämt än…

tacksam för svar!

/Nybliven husägare
 
  • Ojämn och delvis avskalad innervägg med synlig träpanel och betong intill ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn innervägg med synlig betong och gammal träpanel vid en dörröppning, behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämn innervägg med gammal panel och betong, synliga skador och spånskiverester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir väl enklast att rikta upp med lite läkt och sen på med valfritt skrivmaterial eller panel.
 
  • Gilla
Ajct90
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Blir väl enklast att rikta upp med lite läkt och sen på med valfritt skrivmaterial eller panel.
Tack! Det låter ju smidigt! Och jag behöver inte fylla igen hål i stenen eller något, bara att panga upp (och undvika att fästa i hålen )?
 
Såvida du inte tror att hela huset faller ihop om du inte gör någonting åt det då är det nog ingen fara att bygga in det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.