Rinkeby rör

M Manhunter skrev:
Rinkeby rör
Vem törs handla där?:surprised:
Rinkaby rör är bättre.

• Haha
john.h
  • Laddar…
Blev fel stavat

M Manhunter skrev:
Rinkeby rör
K Kane skrev:
Vem törs handla där?:surprised:
Rinkaby rör är bättre.
Någon som kan länka rätt? Rinkaby ger inte någon support om man inte kommer in i butik med fysiska grejerna (och de befinner sig som sagt 50 mil ifrån mig typ)

/Jocce

Meningen är att man ska dra av den gamla krankäglan och sätta dit den nya. Kan man inte det på denna?

Det kan gå enklare om man skruvar in den igen (alltså stänger kranen, den är helt öppen nu så käglan är helt inne ) så man får tag på och ser käglan ordentligt. Sedan öppnar man den helt igen innan återmontering så man inte drar sönder gummitätningen.
Det finns olika diameter på käglan, så du behöver mäta det.
Exempel:
https://www.rinkabyror.se/artikel/fmm-krankagla-3-8/

Redigerat:
I InsidersUnited skrev:
Meningen är att man ska dra av den gamla krankäglan och sätta dit den nya. Kan man inte det på denna?
Jag tyckte detta var en hel del, men jag kanske har fel?
Kanske är det tidens tand som gjort att den känns som en del?

/Jocce

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det kan gå enklare om man skruvar in den igen (alltså stänger kranen, den är helt öppen nu så käglan är helt inne ) så man får tag på och ser käglan ordentligt. Sedan öppnar man den helt igen innan återmontering så man inte drar sönder gummitätningen.
Det finns olika diameter på käglan, så du behöver mäta det.
Exempel:
[länk]
Får göra ett nytt försök när jag är på plats nästa gång med andra ord...

/Jocce

Då lyfter jag tråden igen. Hade tid vid detta besök att plocka isär ytterligare. Har googlat lite och hittat några olika som jag tycker ser lika ut, men vet inte vilken som är rätt.

Som synes på bilden fick jag isär den lite mer denna gång. Hjälp?

En hand som håller en isärplockad mekanisk del, möjligtvis en kran eller ventil, med fler komponenter i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/Jocce

Dra ur käglan.

Närbild på hand som håller en demonterad kran med synliga slitage och korrosion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D Dilato skrev:
Dra ur käglan.

[bild]
[media][media][media]
Den verkar som sagt sitta ihop som en del. Det är en annan typ helt enkelt. Men tror jag fått rätt länkad nedan.

/Jocce

M mindis skrev:
Hej!
De här borde passa: [länk]

Eller så byter du "allt" : [länk]

Mvh mindis
Tack! Det där känns rätt!

Nu ska dock rörmokare dit och göra annat, så kanske passar på att byta hela blandaren istället...

/Jocce

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.