Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Jag har ett köksavfall, 50mm, med 90-gradiga krökar. Jag kommer inte fram med vanligt platt rensband. Inte heller med krånglens kloakslang. Finns det några alternativ som kan ta sig fram även i ett felkonstruerat avloppssystem?
Produkter som diskuteras: "Rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Avloppsrensare av denna typ kanske fungerar i ditt fall. De pumpas upp och ger en kraftig luftstöt som slår loss stoppet.F fiskbuggaren skrev:
Bästa svaret
Den där lär inte göra någon som helst verkan på ett igensatt köksavlopp. Är massa härdat fett i dom och det får man inte loss med en luftstöt.B Bitterhetsakademin skrev:
Där krävs det mekanisk rensning. Roterande rensfjäder är det som råder bot på problemet.
Finns allt från små på Biltema som man vevar eller kör med borrmaskin.
Till kraftfulla motordrivna
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det totalt stopp har du rätt, är det inte det kan det kanske fungera i kombination med hett vatten och diskmedel. Det gjorde det i alla fall för mig häromåret.GoC skrev:
Den där lär inte göra någon som helst verkan på ett igensatt köksavlopp. Är massa härdat fett i dom och det får man inte loss med en luftstöt.
Där krävs det mekanisk rensning. Roterande rensfjäder är det som råder bot på problemet.
Finns allt från små på Biltema som man vevar eller kör med borrmaskin.
Till kraftfulla motordrivna [bild]
Hett vatten och diskmedel löser inte gammalt fett som härdat i köksavloppet. Det blir hårt som gips. Men ett mindre stopp i ett vattenlås kan det så klart lösa.B Bitterhetsakademin skrev:
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Biltemas snurrensband kan eventuellt ha gjort susen. Det som gör mig lite brydd är att det var rent när jag backade ut det igen. Förhoppningsvis blev det bara renspolat när jag körde genom varmt vatten och diskmedel med bandet i.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden