1 913 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Rensa rör
Hej!
I mitt föräldrahem finns en värmeväxlare på vinden med massa spirorör
Någon som har ett enkelt sätt å göra rent dessa invändigt.
I mitt föräldrahem finns en värmeväxlare på vinden med massa spirorör
Någon som har ett enkelt sätt å göra rent dessa invändigt.
Bra, men något enkelt wire original va ju inte gratis.
Vet inte om det finns något enkelt sätt att göra rent dom.
Du ska ha en viska och vajer. Förmodligen flera viskor av olika storlekar då stammarna är större. Men det går att köra större viskor i små rör.
Sen ska du ju suga ur allt damm ur kanalerna, och då behöver du en liten snäcka (utsugsfläkt) med päronfilter.
Vet inte om det går att ställa aggregatet på fullt och suga dammet genom filtret och byta filtret. Men aggregatet kanske inte har kräm nog för det. Sen är det fortfarande tilluften som måste köras, och där måste du ändå ha ett utsug påkopplat.
Jag har en 10m vajer hemma med nylonviska, men såg att du bor i Värmland så det är ju en bit att åka, bor i Sörmland själv.
Alternativet är om det går att hyra alla saker nånstans där du bor.
Tror det bästa alternativet är om du ringer någon lokal ventfirma eller sotare.
Du ska ha en viska och vajer. Förmodligen flera viskor av olika storlekar då stammarna är större. Men det går att köra större viskor i små rör.
Sen ska du ju suga ur allt damm ur kanalerna, och då behöver du en liten snäcka (utsugsfläkt) med päronfilter.
Vet inte om det går att ställa aggregatet på fullt och suga dammet genom filtret och byta filtret. Men aggregatet kanske inte har kräm nog för det. Sen är det fortfarande tilluften som måste köras, och där måste du ändå ha ett utsug påkopplat.
Jag har en 10m vajer hemma med nylonviska, men såg att du bor i Värmland så det är ju en bit att åka, bor i Sörmland själv.
Alternativet är om det går att hyra alla saker nånstans där du bor.
Tror det bästa alternativet är om du ringer någon lokal ventfirma eller sotare.
Klicka här för att svara