Har haft havsvatten som gått upp i delar av sommarstugans trossbotten som nu försäkringsbolaget ska åtgärda, behöver jag tömma sommarstugan själv på möbler och allt? Eller gör dom det?
 
Om skadan är stor så antar jag att försäkringsbolaget anlitar ett saneringsföretag att rensa och hämta lösöret. Allt måste väl gås igenom för att se om ngt kan räddas eller inte.
 
Vattnet har ju aldrig varit inne i stugan utan endast i trossbotten, så allt inne är ok
 
oftast så hyr byggfirman in en container som dom förvarar möbler och sånt i
har du ömtåliga saker (arvegods och sånt som inte kan köpas nu) så skulle jag nog plocka hem det
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.